آرشیو شنبه ۶ آبان ۱۳۹۶، شماره ۲۱۷۵۷
اخبار کشور
۳

روزانه 30 هزار وعده غذایی در ایام اربعین بین موکب های کرمانشاه توزیع می شود

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه گفت: در ایام اربعین امام حسین(ع) روزانه 30 هزار وعده غذایی در موکب های استان توزیع خواهد شد.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام مهدی توسلی دیروز اظهار کرد: بیش از 6 موکب بزرگ در استان کرمانشاه راه اندازی شده و در ایام اربعین پذیرای زائران حضرت سید الشهدا (ع) خواهد بود.

وی افزود: این موکب های بزرگ در شهر کنگاور، منطقه چالابه شهرستان هرسین، روستای فوادی نرسیده به شهر ماهیدشت، قصرشیرین، مرز خسروی و امامزاده باقر بیستون قرار دارد.

وی خاطرنشان کرد: چند موکب دیگر نیز علاوه بر موکب های بزرگ در شهرستان های کنگاور و سنقروکلیایی برای پذیرایی از زائران اربعین برپا خواهد شد.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه کرمانشاه در ادامه افزود: از سال گذشته برنامه ریزی برای برپایی موکب هایی از محل نیت واقفان خیراندیش استان صورت گرفته که امسال موکب هایی از محل همین نیت واقفین برپا شده است.

حجت الاسلام توسلی افزود: موکب مستقر در مرز خسروی و قصرشیرین آمادگی توزیع روزانه 30 هزار وعده غذایی در وعده های صبحانه، نهار و شام به زائران را دارد.

وی با اشاره به این که در موکب ها بحث تغذیه، اسکان، دارو و درمان، بحث برگزاری خیمه معرفت و پرسش و پاسخ به سوالات شرعی و سایر برنامه های فرهنگی انجام خواهد شد گفت: در مسجد نزدیک پایانه خسروی در مسجد مرز خسروی مرکز فرهنگی ویژه ستاد اربعین از سوی اداره اوقاف راه اندازی خواهد شد.

حجت الاسلام توسلی با اشاره به اینکه مبلغان برای اقامه عزای حسینی، سخنرانی و پاسخ به شبهات به موکب ها اعزام می شوند، افزود: استقرار روحانیون و مبلغان برای تبلیغ و سخنرانی، و راه اندازی 24 ساعته رادیو اربعین در مسجد مرز خسروی، توزیع اقلام فرهنگی و تهیه نقشه عراق، کربلا، نجف و تقدیم آن به زائران از دیگر برنامه های فرهنگی این ایام است.