آرشیو شنبه ۶ آبان ۱۳۹۶، شماره ۶۶۲۹
سیاسی
۷

محقق داماد در اختتامیه کنگره بین المللی حقوق ایران: «حقوق شهروندی» در شهرداری ها رعایت شود

رئیس شورای اسلامی شهر تهران در مراسم اختتامیه نخستین کنگره بین المللی حقوق ایران، یکی از اولویت های شهر تهران براساس حقوق شهروندی را مبارزه با ترافیک، رفتن به سمت حمل و نقل ریلی و ظرفیت سازی در متروی تهران دانست. به گزارش «ایران»، محسن هاشمی رفسنجانی روز پنجشنبه در آیین اختتامیه نخستین کنگره بین المللی حقوق ایران با رویکرد حقوق شهروندی در برج میلاد تهران با بیان این مطلب افزود: تهران با هشت میلیون و 800 هزار نفر جمعیت، دارای زیرساخت هایی بوده و جمعیت زیادی را به سمت خودش جذب کرده اما به دلیل گران بودن هزینه ها، برخی از مردم در حاشیه شهرها و اقماری زندگی می کنند و جمعیت کل تهران به 15میلیون و 700 هزار نفر می رسد در حالی که تهران نمی تواند از مرز 9 میلیون نفر عبور کند. هاشمی افزود: در ابرشهر تهران تنها روشی که امن و عدالت محور و با صرفه است، موضوع مترو است که باعث صرفه جویی در وقت و کاهش آلودگی هوا می شود و چون حرکت در زیر زمین است، فضایی را در روی زمین اشغال نمی کند و بهترین وسیله حرکت در تهران است.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران بیان کرد: حق حرکت در شهرهای بزرگ و کلانشهرها و ابرشهری مثل تهران را باید به عنوان حق شهروندی مطرح کرد و مردم باید این را از نظام و حکومت درخواست کنند.

همچنین در ادامه این مراسم آیت الله سیدمصطفی محقق داماد نیز با تاکید بر اینکه حقوق شهروندی باید در شهرداری ها رعایت شود و نباید به خاطر مسائل دینی کار مردم را تعطیل کنند، خطاب به رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: شما درباره کرامت انسانی مطالبی را بیان کردید اما اعلام کنید توهین آمیز با مردم صحبت نکنند و کارمندان، تمام وقت اداری را صرف خدمت به مردم کنند و به بهانه اجرای فرایض دینی ادارات را تعطیل نکنند؛ به خدا شرعی نیست.