آرشیو شنبه ۶ آبان ۱۳۹۶، شماره ۲۱۷۵۷
حوادث - اخبار کشور
۱۱

دستگیری سارقی که اموال مسروقه را در فضای مجازی می فروخت

رئیس پلیس پیشگیری پایتخت گفت: سارقی که اموال مسروقه را در فضای مجازی به فروش می رساند با رصدهای انجام شده شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش خبرگزاری میزان، سرهنگ رضا بستو اظهار داشت: با شکایت های ارایه شده از سوی شهروندان درخصوص سرقت از منازل و همچنین خودروهایشان در محدوده جمالزاده شمالی و اطراف آن تیم های تجسس کلانتری محل تحقیقات خود را آغاز کردند.

بستو افزود: در تحقیقات انجام شده مشخص شد که سارق یا سارقان پس از سرقت از منازل و خودروی شهروندان اموال مسروقه را در شبکه های مجازی خرید و فروش آنلاین در معرض فروش گذاشته و تعدادی از شهروندان نیز موفق شده اند این اموال را شناسایی کنند.

وی ادامه داد: در همین راستا، با هماهنگی های انجام شده از سوی پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات تهران بزرگ سرنخ هایی از سارق به دست آمد و بلافاصله تحقیقات برای شناسایی محل اختفای متهم آغاز شد که در نهایت با ترفندهای خاص و شیوه های نوین پلیسی مخفیگاه سارق شناسایی و بنابر دستور مقام قضایی ماموران به محل اعزام شدند.

رئیس پلیس پیشگیری پایتخت گفت: متهم به محض اینکه متوجه حضور ماموران شد سعی کرد از راه بام خانه فرار کند که سرعت عمل پلیس این فرصت را از وی گرفت و در نهایت متهم بازداشت و در بازرسی از مخفیگاه وی تعداد زیادی اموال مسروقه کشف و ضبط شد.به گفته سرهنگ بستو، متهم در اعتراف های خود به چندین فقره سرقت های مشابه اعتراف کرد و عنوان داشت که اموال و وسایل مسروقه را پس از سرقت از طریق سایت های فضای مجازی به شهروندان می فروخته است.

گفتنی است، در حال حاضر پرونده با اخذ دستور قضایی در اختیار ماموران پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.