آرشیو یکشنبه ۷ آبان ۱۳۹۶، شماره ۲۱۷۵۸
اخبار کشور
۱۰

دبیر کمیسیون آموزش مجلس: دانشگاه فرهنگیان در «کما» به سر می برد

دبیر کمیسیون آموزش مجلس گفت: باید رئیسی برای دانشگاه فرهنگیان انتخاب شود که بتواند نیازهای آموزش و پرورش را بشناسد و سیاست زده نباشد.

حجت الاسلام علیرضا سلیمی درخصوص بلاتکلیفی ریاست دانشگاه فرهنگیان، به فارس گفت: متاسفانه سالیان سال است این دانشگاه بدون رئیس رها شده است و اداره این دانشگاه مهم با سرپرست، ظلم به آموزش و پرورش است.

سلیمی ادامه داد: این رویه قطعا بر خلاف قانون است چرا که حداکثر 6 ماه می تواند این دانشگاه با سرپرست اداره شود و تعجب آور است که شورای عالی انقلاب فرهنگی به این قصه هیچ ورودی پیدا نکرده و بیانیه و تذکر نمی دهد.

وی افزود: در مجلس مکررا با وزرای قبلی آموزش و پرورش این موضوع را مطرح کردیم، اما متاسفانه مدیریت حاکم بر این دانشگاه، دانشگاه را به کما برده است.

دبیر کمیسیون آموزش مجلس خاطرنشان کرد: 186 هزار نیرو برای آموزش و پرورش نیاز داریم اما این دانشگاه نتوانسته است این تعداد نیرو را تربیت کند و با چالش جدیدی درخصوص جذب نیرو مواجه هستیم.

سلیمی بیان داشت: امیدوارم وزیر آموزش و پرورش این مسئله را حل کرده و ساماندهی کند و رئیس دلسوز و توانمندی را که به دانشگاه فرهنگیان اعتقاد داشته باشد، تعیین کند.

وی با بیان اینکه مدیریت کنونی آنچنانکه باید به دانشگاه اعتقاد نداشته است و این عدم اعتقاد، آسیب جدی به آموزش و پرورش زده است، گفت: باید رئیسی انتخاب شود که بتواند نیازهای آموزش و پرورش را بشناسد، سیاست زده نبوده و براساس رفتارها و علاقه های سیاسی عمل نکند.