آرشیو دوشنبه ۸ آبان ۱۳۹۶، شماره ۳۹۴۲
هنر و ادبیات
۹
سوژه روز

دل تورو سراغ کارگردانی نخواهد رفت

منبع: ایندی وایر

فیلم درام «شکل آب» ساخته گیلرمودل تورو ماه دسامبر روی پرده می رود. این فیلم جایزه شیر طلایی هفتادوچهارمین جشنواره فیلم ونیز را به خانه برد و یکی از مدعیان اصلی کسب جایزه اسکار به شمار می رود. اما این کارگردان به تازگی گفته است تا مدتی سراغ کارگردانی نخواهد نرفت.

دل تورو در جمع خبرنگاران در هتل مورلیای ویری مندوزای مکزیک اعلام کرده است حداقل یک سال کارگردانی نخواهد کرد: «یک سالی استراحت می کنم و از کارگردانی دور می شوم. قصد داشتم فیلم «سفر شگفت انگیز» را بسازم، اما باید بعد از «شکل آب» وقفه ای در کارم داشته باشم.»

اما کناره گیری این کارگردان مکزیکی از دنیای سینما به معنای ندیدن نام او در فیلم هایی که سال های آینده روی پرده می روند، نیست. او در زمان استراحت به تهیه کنندگی ادامه می دهد: از جمله فیلم های «33» و «معجزه هایی از بهشت» به کارگردانی پاتریشیا ریگن که به همراه برتا ناوارا تهیه کنندگی آنها را بر عهده دارد. همچنین کمپانی دل تورو مستند «Ayotzinapa» را به عنوان اثری در حال ساخت در جشنواره امپالسو مورلیا روی پرده برد. این فیلم درباره آدم ربایی گسترده 44 دانش آموز در ایگوالای مکزیک و در سال 2014 است.

از طرفی دل تورو گفته است در آینده فیلم «نقره» را خواهد ساخت. سال هاست فیلمنامه این اثر نیمه تمام است اما هرگز به فکر کامل کردن آن نیفتاده است. «سیلور» داستان کشتی گیر نقاب دار مکزیکی است که می فهمد همه سیاستمدارها خون آشام هستند.