آرشیو دوشنبه ۸ آبان ۱۳۹۶، شماره ۴۹۵۹
رسانه: رادیو و تلویزیون
۳

از میان عیاران تا جمع چریک ها

کریم امینی این روزها در سه دهه متفاوت زندگی می کند؛ در سریال «عقیق» به سال های 1310 می رود و در قالب یک عیار ظاهر می شود و در سریال «رنج پنهان» به دهه 50 می رود و چریک می شود و زمان فراغت در دهه 90 زندگی می کند.

امینی این روزها در سریال عقیق نقش یک عیار را به عهده دارد و همزمان در سریالی به نام رنج پنهان که به کارگردانی بیژن میرباقری در دست تولید است، نقش یکی از سرشاخه های چریک های فدایی خلق را ایفا می کند.

این بازیگر جوان که زیرنظر امین تارخ دوره بازیگری را گذرانده، در فیلم ها و سریال های متعددی بازی کرده که از آن جمله می توان به میلیاردر، تعبیر وارونه یک رویا و تله فیلم باور آرامش، اشاره کرد.

امینی ضمن اظهار خرسندی از این که تلویزیون فرصتی فراهم می کند که دوره های مختلف تاریخ و فرهنگ کشورمان حاضر باشد، به جام جم گفت: چیزی که از فضای این دو سریال برداشت می کنم، تلاش و پویایی نسل های مختلف برای تغییر و حرکت به سمت دانش اندوزی و کسب علم است.

این بازیگر ادامه داد: ایران کشوری صاحب تمدن بوده و البته نفت و منابع دیگر داشته و طبیعی است که فرهنگ های مختلف وارد ایران بشوند. برای همین است که هر برهه از تاریخ کشورمان، موضوعات بسیار برای فیلمسازی دارد.

امینی درباره ویژگی ها و دشواری های بازی در این دو سریال می گوید: عقیق دیالوگ ها و فضای خاص خودش را دارد که بازیگر باید این فضا را خوب حس کند و بعد نقشش را ایفا کند. در رنج پنهان، باید دقیق و با وسواس بازی کرد، چون این سریال کاملا بر اساس مستندات تاریخی ساخته می شود. این اثر نمایشی راجع به برهه ای است که نمی شود یک واو آن را جابه جا کرد، چون احتمال دارد یک واقعیت تاریخی نقض شود.