آرشیو سه‌شنبه ۹ آبان ۱۳۹۶، شماره ۴۹۶۰
حوادث
۱۹

جنایت مرد افغان با قصاص گره خورد

«قصد آزار دادن مرا داشت. برای دفاع از خودم با پارچه خفه اش کردم و جسدش را در چاه 18 متری انداختم.» اینها بخشی از اعترافات مردی افغان است که به جرم قتل دوستش به قصاص محکوم شده است.

به گزارش جام جم، اواخر اسفند 94، خانواده ای افغان با مراجعه به آگاهی تهران از مفقود شدن پسرشان خبر دادند. رحیم به شکل غیرمجاز برای کارگری به ایران آمده اما ناپدید شده بود. پس از شش ماه جست وجو، رد پای یکی از دوستان رحیم در ماجرا کشف و او که به شیراز گریخته بود، دستگیر شد. فاروق در بازجویی ها به قتل و مخفی کردن جسد رحیم در یک چاه 18 متری اعتراف و انگیزه خود را اختلافات ملکی اعلام کرد.

پس از خارج کردن جسد از چاه و تکمیل بازجویی ها، پرونده برای صدور حکم در اختیار شعبه چهارم دادگاه کیفری استان تهران به ریاست قاضی اصغر عبداللهی قرار گفت.

صبح دیروز، وکیل اولیای دم در غیاب آنها درخواست قصاص کرد. سپس متهم گفت: «من و رحیم در ساختمان نیمه کاره ای کارگری می کردیم. او هر روز مزاحم من می شد و درخواست ارتباط غیراخلاقی می کرد تا این که روز حادثه سراغم آمد و متوجه نیت شوم او شدم. وقتی دیدم دست بردار نیست، با پارچه قرمزی که همانجا بود خفه اش کردم و سپس جسدش را در یک چاه 18 متری انداختم و آن را پر کردم. ابتدا به افغانستان و سپس به شیراز متواری شدم، اما پلیس دستگیرم کرد.»

متهم در آخرین دفاع خود نیز گفت: «مقتول قمارباز بود و نیت غیراخلاقی داشت. من از خودم دفاع کردم.» در پایان دادگاه، قضات وارد شور شدند و متهم را به قصاص محکوم کردند.