آرشیو سه‌شنبه ۹ آبان ۱۳۹۶، شماره ۴۹۶۰
ورزش
۱۸

پایان 13 ماه فعالیت الکس نوری در وردربرمن

نتایج تیم فوتبال وردربرمن در فصل جاری بوندس لیگا به هیچ وجه با فصل قبل این تیم قابل مقایسه نبود و رسانه های ورزشی از چند هفته پیش زمزمه اخراج الکساندر نوری، سرمربی ایرانی این تیم را مطرح کرده بودند. بازی هفته دهم مقابل آگزبورگ و شکست 3 بر صفر مقابل این تیم موجب شد تا مدیران این تیم آلمانی پایان فعالیت 13 ماه خود با این مربی 38 ساله را اعلام کنند. با این شکست وردربرمن با پنج امتیاز از 10 بازی خود در جایگاه هفدهم قرار گرفت تا فقط کلن دو امتیازی را پایین تر از خود ببیند.

نوری در پیامی بعد از برکناری گفت: زمان حضور من در برمن به پایان رسید اما لحظات فراموشی نشدنی در کنار شما هواداران برمن داشتم و آن خاطرات را فراموش نخواهم کرد. وی افزود: از این که تا آخرین لحظه از من حمایت کردید و به من اعتماد داشتید تشکر می کنم و در پایان از مجموعه باشگاه و هواداران سپاسگزارم.

نوری در حالی از این تیم اخراج شد که تیمش در ده بازی گذشته هیچ پیروزی به دست نیاورده بود و با زدن 3 گل، بدترین خط حمله بوندس لیگا را به خود اختصاص داده است. بنا به اعلام مدیران باشگاه، فلورین کوهلفت مربی زیر 23 ساله های برمن به صورت موقت هدایت تیم را مقابل اینتراخت فرانکفورت برعهده خواهد داشت. نوری سپتامبر 2016 و پس از اخراج ویکتور اسکریپ نیک هدایت سفید و سبزپوشان تیم شمالی آلمان را به عهده گرفت. تیم او فصل گذشته لیگ را در جایگاه هشتمی در حالی به پایان رساند که 11 بازی بدون شکست نیز در کارنامه اش ثبت شد. تیم او در فاصله فوریه تا آوریل نیز 9 برد پیاپی را به دست آورد. نوری سومین مربی است که در فصل جاری بوندس لیگا از کار اخراج می شود. پیش از او آندریس یانکر، سرمربی وولفسبورگ و کارلو آنچلوتی، سرمربی بایرن مونیخ از سوی مدیران باشگاه های خود اخراج شده بودند.