آرشیو چهارشنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۶، شماره ۲۱۷۶۱
شهرستان ها
۷

رئیس سازمان اورژانس کشور خبر داد: استقرار بیمارستان صحرایی از مرز مهران تا نجف

مشاور وزیر بهداشت و رئیس سازمان اورژانس کشور با بیان اینکه نیروهای متخصص اورژانس و وزارت بهداشت در مرزهای شلمچه، چزابه و مهران حضور دارند گفت: در بین مرز مهران تا نجف یک بیمارستان صحرایی مجهز مستقر شده است.

پیرحسین کولیوند در حاشیه مراسم افتتاح پایگاه اورژانس شهری همیاران در جمع خبرنگاران اظهار داشت: نیروهای متخصص اورژانس و وزارت بهداشت در مرزهای شلمچه، چزابه و مهران حضور دارند.

وی با بیان اینکه در همه مرزها یک بیمارستان صحرایی، یک درمانگاه و تعداد کافی آمبولانس و اتوبوس آمبولانس مستقر است افزود: 40 متخصص بهداشت و مدیریت بیماری های واگیر بر موکب های پذیرایی از زائران اربعین حسینی نظارت بهداشتی می کنند.

رئیس سازمان اورژانس کشور گفت: رستوران ها، اغذیه فروشی ها از چشم تیزبین نظارت بهداشتی دور نیستند و زائران اربعین پس از بازگشت در مرزها غربالگری و از نظر کنترل بیماری های واگیر و غیرواگیر با جدیت کامل بررسی می شوند.

کولیوند افزود: در مرز مهران تا نجف یک بیمارستان صحرایی بسیار مجهز دارای سی تی اسکن و اطاق عمل مستقر شده و در چهار مرکز بهداشت درمان عراق نیروها حضور دارند تا لحظه به لحظه شرایط درمان بیماران در کشور عراق را رصد کنند.

وی اظهار داشت: متخصصان جراحی عمومی، زنان، ارتوپد، مغز و اعصاب، طب اورژانس، داخلی، قلب و دیگر متخصصان در بیمارستان های عراق حضور دارند.