آرشیو پنجشنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۶، شماره ۶۶۳۴
زندگی: سلامت
۱۶
پیشگیری و سلامت

بعد از «لیفت» چه باید بکنیم؟

طراوت و شادابی پوست و صاف و لطیف بودن آن یکی از مهم ترین معیارهای زیبایی محسوب می شود. اما این طراوت همیشگی نیست و با افزایش سن به مرور پوست خاصیت ارتجاعی خود را از دست می دهد و چین و چروک آن افزایش می یابد که برای بسیاری از ما خوشایند نیست. همین امر باعث شده بشر به دنبال راهی برای حفظ زیبایی پوست خود بخصوص پوست صورتش باشد. لیفت پوست صورت یکی از این راه ها است. دکتر علی بیژنی دراین باره توضیح می دهد: افتادگی و تغییر حالت پوست صورت یکی از شایع ترین دلایل تمایل افراد به لیفت صورت است.

رئیس انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی ایران می افزاید: افزایش سن، کاهش وزن، وراثت، استفاده از سیگار و الکل و قرار گرفتن در معرض تابش نور آفتاب از دلایل مهم افتادگی پوست به شمار می آید. بنابراین می توان گفت برای انجام این عمل سن خاصی ملاک نیست اما توصیه می کنم قبل از انجام لیفت، حتما با پزشکی حاذق مشورت شود.

وی در ادامه خاطرنشان می کند: ژنتیک، موقعیت جغرافیایی و آب و هوا و همچنین استرس و بی خوابی در ماندگاری نتایج عمل لیفت بسیار موثر هستند و عدم رعایت آنها می تواند پوست را به حالت قبل از عمل بازگرداند.

این فوق تخصص جراحی زیبایی در خاتمه توصیه می کند: برای کاهش آسیب به پوست و تاخیر در پیری پوست بهتر است به جای استفاده از کرم های مختلف فقط از کرم های مرطوب کننده و ضدآفتاب مناسب استفاده شود.