آرشیو شنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۶، شماره ۶۶۳۵
فن آوری
۸
آن سوی مرز

افزایش 7برابری قیمت«بیت کوین»

خبرگزاری رویترز گزارش داد: «بیت کوین» پول مجازی برای تجارت آنلاین، از ابتدای سال میلادی جاری به هفت برابر قیمت خود رسیده و برای اولین بار از هفت هزار دلار برای هرواحد گذشت.

به گزارش ایرنا، افزایش تصاعدی قیمت این پول مجازی با انتشار این خبر در اوایل هفته گذشته مبنی بر اینکه گروه معتبر پولی و مالی شیکاگو CME سرویس پیش فروش واحد بیت کوین را راه خواهد انداخت، روی داد. طبق اطلاعات تارنمای تخصصی Coinmarketcap در حال حاضر بیت کوین در تجارت آنلاین به سطح 117 میلیارد دلار رسیده است. رویترز به نقل از این تارنمای تخصصی افزود: حجم معاملات تجاری با انواع پول های مجازی در حال حاضر 190 میلیارد دلار است. پیشفروش پول های مجازی به این ترتیب است که خریدار، مبلغ پول مجازی بیت کوین را قبلا پرداخت می کند و در صورتی که در موعد مقرر برای تحویل پول خریداری شده، قیمت واحدهای پول مجازی افزایش یابد، مابه التفاوت را از فروشنده دریافت می کند.

وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران هم روز چهارشنبه اعلام کرد با توجه به حجم بالای مبادلات پولی این وزارتخانه با عرضه کنندگان بین المللی خدمات ارتباطات و دریافت بهای خدمات ارائه شده به مشتریان خارجی، مطالعات کارشناسی را برای تسهیل تجارت بین المللی و استفاده از پول مجازی بیت کوین انجام می دهد. بیل گیتس، سرمایه دار معروف امریکایی هم گفته است: در تجارت بین المللی بیت کوین بهتر از پول های رایج است.