آرشیو شنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۶، شماره ۴۹۶۳
اقتصاد
۴

تخصیص خط اعتباری برای حل قضیه تعاونی منحله فرشتگان

معاون نظارتی بانک مرکزی گفت: 5000 میلیارد ریال خط اعتباری توسط بانک مرکزی برای پرداخت سپرده های تا 200 میلیون تومان تعاونی منحله فرشتگان اختصاص داده شده است تا مجموع وجوه اختصاص داده شده برای بازپرداخت سپرده های سپرده گذاران تعاونی منحله فرشتگان تاکنون بالغ بر 20 هزار میلیارد ریال شود.

به گزارش روابط عمومی بانک مرکزی، فرشاد حیدری در تحریریه خبر ساعت 21 شبکه یک سیما، تصریح کرد: با پرداخت سپرده های تا 200 میلیون تومان، 98 درصد سپرده گذاران تعاونی منحله فرشتگان تعیین تکلیف می شوند و باقیمانده سپرده گذاران که دارای سپرده بیشتر از 200 میلیون تومان هستند و 2 درصد از تعداد سپرده گذاران را شامل می شوند که به هریک از آنان تا 200 میلیون تومان پرداخت می شود.

معاون نظارتی بانک مرکزی خاطرنشان کرد: حسب درخواست نمایندگان مجلس شورای اسلامی، استانداران و ائمه جمعه، بانک مرکزی با صدور مجوز 40 شعبه جدید موسسه کاسپین برای دسترسی بهتر هموطنان گرامی موافقت کرد.

این مقام مسئول بانک مرکزی با بیان این که براساس تصمیم سران سه قوه، کمیته ای برای تصمیم گیری درخصوص سپرده گذاران تعاونی منحله فرشتگان ایجاد شده است، تصریح کرد: کمیته منتخب در روز چهارشنبه مورخ 10 آبان 1396 تشکیل جلسه داد و در این جلسه با توجه به بازگشایی حساب های مسدود شده موسسه کاسپین حسب دستور ریاست قوه قضاییه، بر تسریع در پرداخت سپرده های سپرده گذاران با مانده به ماخذ یکم شهریور 94 (تاریخ انحلال تعاونی) تا 200 میلیون تومان تاکید شد.

حیدری درخصوص دیگر مصوبه این جلسه گفت: در این جلسه مقرر شد باقیمانده سپرده های سپرده گذاران تا 200 میلیون تومان که تاکنون به صورت علی الحساب 90 درصد سپرده های خود را به ماخذ یکم شهریور 94 دریافت کرده اند، به میزان 10 درصد، پرداخت شود.

معاون نظارتی بانک مرکزی افزود: براساس مصوبات این جلسه، مقرر شد به هریک از سپرده گذاران دارای سپرده های بالاتر از 200 میلیون تومان نیز مبلغ تا 200 میلیون تومان پرداخت شود.

به گفته حیدری، بانک مرکزی برای تامین نقدینگی مورد نیاز موسسه کاسپین برای پرداخت سپرده های سپرده گذاران سایر تعاونی های ساماندهی شده توسط موسسه، تصمیمات لازم را اتخاذ کرده است.