آرشیو شنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۶، شماره ۴۹۶۳
جهان
۶
جام جهان نما

انگلیس، عامل اصلی جنایات اسرائیل

ناصر ابوشریف (مسئول دفتر جهاد اسلامی فلسطین در تهران)

اعلامیه بالفور پایه اصلی و غیرقانونی برپایی رژیم جعلی اسرائیل است. خاک فلسطین و شهر قدس یک ماه بعد از صدور این اعلامیه یعنی در 9 دسامبر1917 به اشغال درآمد و سپس فرآیند توانمندسازی یهودی ها برای تاسیس رژیم صیهونیستی آغاز شد.

پس از آن، مهاجرت یهودی ها به فلسطین تحت نظارت مقامات استعماری انگلیس شروع شد. نماینده انگلیس در فلسطین که خود یک یهودی صهیونیست دوآتشه بود در اشغال و تملیک ده ها هزار هکتار از اراضی عمومی فلسطین توسط یهودی ها و مسلح کردن باندهای صهیونیست ها ایفای نقش کرد و بر این اساس انواع سلاح های پیشرفته در اختیار اعضای باندهای مسلح صهیونیستی که تعدادشان بیش از 65 هزار نفر بود، قرار گرفت. این درحالی است که مردم فلسطین تحت شرایط بسیار سختی قرار داشته و اجازه نداشتند حتی یک سلاح داشته باشند.

مسئولیت اصلی برقراری این رژیم جعلی به عهده دولت آن روز انگلیس است و به این ترتیب، تمام جنایاتی که به دنبال صدور این وعده علیه فلسطینی ها صورت گرفت، از جمله اخراج فلسطینی ها از خانه وکاشانه خود، ویرانی و تخریب بیش از 55 شهر مهم فلسطین و ارتکاب بیش از 120 فقره کشتار جمعی که به صورت مستند ثبت شده و پیش از سال 1948 رخ داده، به عهده مقامات انگلیسی است. انگلیسی ها به همان اندازه جرم و جنایت کردند که باندهای صهیونیستی در حق فلسطینی ها جنایت مرتکب شدند.

بعد از گذشت صد سال از صدور این وعده، مردم فلسطین به انواع مشکلات از جمله آوارگی بیش از هفت میلیون نفر فلسطینی و کشتار و تجاوزات متعدد و روزانه که علیه فلسطینی های بی دفاع در داخل اراضی اشغالی فلسطینی صورت می گیرد، گرفتار شده اند. ما معتقدیم دولت های قبلی و بعدی انگلیس مسئولیت اصلی این اقدامات را به عهده دارند و باید در یک دادگاه جنایت علیه بشریت، محاکمه شوند.

این گونه جنایت ها به مرور زمان، قابلیت حذف شدن ندارد و اگر در حال حاضر نتوان دولت انگلیس را محاکمه کرد، حتما در زمان مناسب این کار صورت خواهد گرفت.

گرچه امت ما در حال حاضر دچار بحران است، به یاری خداوند در سال های بعد به قدرت و توانی خواهد رسید که بتواند تمام بحران ها را پشت سر بگذارد.