آرشیو یکشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۶، شماره ۲۱۷۶۴
اقتصادی
۴

بنابرگزارش تولید 7 ماهه خودروسازان، تولید پژو 2008 باز هم آغاز نشد

با گذشت پنج ماه از افتتاح خط تولید پژو 2008 با حضور رئیس جمهور، آمار تولید خودرو تا پایان مهر ماه نشان می دهد که این محصول هنوز به تولید نرسیده است.

به گزارش خبرگزاری فارس، خط تولید پژو 2008 اوایل اردیبهشت امسال با حضور رئیس جمهور در ایران خودرو به بهره برداری رسید و قرار بود تولید این خودروی فرانسوی با داخلی سازی 30 درصدی صورت گیرد. این در حالی است که با گذشت پنج ماه از مراسم افتتاح خط تولید پژو 2008 در آمار هفت ماهه تولید خودرو کشور نشانی از تولید این خودرو نیست.طبق آمار وزارت صنعت طی هفت ماهه امسال تنها چهار دستگاه پژو 2008 در ایران خودرو به تولید رسیده که آن هم مربوط به خودروهایی است که در زمان افتتاح خط تولید با حضور رئیس جمهور، بر روی خط تولید این محصول مونتاژ شد.

در چنین شرایطی تحویل پژو 2008 به خریداران همچنان با تاخیر روبه رو است و مشتریان برای دریافت خودروی ثبت نامی انتظار می کشند. البته ایران خودرو پیشتر از آغاز تحویل پژو 2008 به خریداران با موعد تحویل شهریور ماه خبر داده بود که به این ترتیب باید گفت این خودروها از محل واردات تامین شده اند.

بررسی آمار هفت ماهه تولید خودرو در کشور نشان می دهد در این مدت 822 هزار و 116 دستگاه انواع خودرو به تولید رسیده که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد 18/8 درصدی را نشان می دهد. از این تعداد، 772 هزار و 120 دستگاه خودروی سواری بوده که افزایش 21 درصدی را نسبت به مدت مشابه سال قبل تجربه کرده است.