آرشیو یکشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۶، شماره ۴۱۸۶
فرهنگ و هنر
۳۲

هفت هنر جهان

مذاکره برای اقتباس جدید از «ارباب حلقه ها»

آمازون و کمپانی برادران وارنر در حال مذاکره هستند تا «ارباب حلقه ها» را در قالب یک سریال تلویزیونی بسازند.به گزارش خبرگزاری مهر، گفته شده قرار است این سریال بر مبنای رمان های تالکین ساخته شود و هابیت ها، جادوگران و شخصیت های مختلف این مجموعه را بار دیگر زنده کند.

آمازون و برادران وارنر هنوز خبری در این باره منتشر نکرده اند. این در حالی است که حق ساخت هر نوع فیلم برمبنای «ارباب حلقه ها» توسط برادران وارنر خریداری شده است. بنیاد تالکین مالک تمامی نوشته های پروفسور تالکین است، امتیاز داستان های «هابیت» و «ارباب حلقه ها» توسط خود تالکین در اواخر دهه 1960 به فروش رسید بنابراین بدون همکاری بنیاد تالکین نمی توان فیلم های دیگر ساخت. سه گانه «ارباب حلقه ها» و «هابیت» از سوی پیتر جکسون ساخته شده اند و «ارباب حلقه ها» در واقع پیش زمینه ای بر «هابیت» است.

کتاب 32 صفحه ای «باب دیلن» به قیمت 2500 دلار!

انتشارات «سایمون و شوستر» 100 نسخه از سخنرانی 32 صفحه ای باب دیلن هنگام دریافت جایزه نوبل ادبیات را به قیمت 2500 دلار آمریکا روانه بازار کرد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، پس از هیاهو و جنجال های بسیار، باب دیلن جایزه نوبل ادبیات خود را در تابستان امسال دریافت کرده و سخنرانی 27 دقیقه ای مشتمل بر 4097 کلمه انجام داد.حال انتشارات «سایمون و شوستر» متن کامل سخنرانی دیلن را در یک کتاب 32 صفحه ای منتشر کرده است. علاوه بر چاپ نسخه های معمولی، 100 نسخه ویژه با امضای این ترانه سرای مطرح آمریکایی نیز با قیمت 2500 دلار به فروش می رسد.اهدای جایز نوبل ادبیات به باب دیلن در سال 2016 با موجی از انتقادها همراه شد، حتی او متهم شده که سخنرانی اش را نیز کپی برداری کرده است. منتقدان اعتقاد داشتند که شعرهای دیلن به جهان موسیقی تعلق دارند، نه ادبیات.