آرشیو یکشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۶، شماره ۴۹۶۴
جهان
۶

ریاض مجری طرح های آمریکا در عراق است

دبیرکل مقاومت اسلامی نجباء عراق در گفت وگو با روزنامه لبنانی الاخبار تاکید کرد که هدف نهایی آمریکایی ها و سعودی ها در عراق ایجاد شکاف در محور مقاومت و مقابله و دشمنی با ایران است.

به گزارش روزنامه الاخبار، هادی اکرم الکعبی معتقد است در جریان نبردها در سوریه و عراق علیه گروه تروریستی داعش و گروهک های مشابه آن، پیروزی همواره یار محور مقاومت خواهد بود.

وی در پاسخ به «نور ایوب» خبرنگار روزنامه الاخبار لبنان درخصوص مرحله پساداعش در عراق گفته که داعش همچنان عناصر خاموش خود را در عراق حفظ خواهد کرد به همین دلیل باید عملیات امنیتی جامع و فشرده ای برای مقابله با این عناصر ایجاد شود اما در طرف دیگر هم رویکرد و ایدئولوژی را که داعش در مناطق تحت نفوذ خود در عراق ایجاد کرده باید با انقلاب و حرکتی فرهنگی از بین برد.

وی درخصوص رویکرد جدید عربستان در قبال عراق و تلاش این کشور برای بهبود روابط خود با بغداد گفت اغلب افرادی که برای فعالیت دیپلماتیک از سوی عربستان به عراق اعزام شده اند در سازمان های جاسوسی آمریکا دوره دیده اند و ثامر السبهان سفیر پیشین عربستان در عراق از این دست افراد بوده است.او تاکید کرد که اعزام چنین افرادی با هدف اجرای طرح های آمریکایی ها در عراق صورت گرفته بود زیرا واشنگتن دیگر نمی تواند پروژه های خود را در عراق پیاده کند.