آرشیو دوشنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۶، شماره ۶۶۳۷
اقتصادی
۶

گزیده

صدور گواهی تایید نو برای 40 مدل - برند خودرو وارداتی

جهانبخش سنجابی، معاون سازمان ملی استاندارد از صدور گواهی تایید نو برای 40 مدل - برند خودرو از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد که بر این اساس می توانند به ایران واردات خودرو داشته باشند. / ایسنا

افزایش واردات خودروهای با حجم موتور پایین

آمار گمرک ایران حاکی از کاهش واردات خودروهای با حجم موتور 2000 تا 2500 سی سی و افزایش واردات خودروهای با حجم موتور کم تر از 2000 سی سی نسبت به سال گذشته است. به گزارش ایسنا، بر اساس تازه ترین آمار گمرک از تجارت خارجی هفت ماهه ایران در سال جاری، در این مدت در مجموع یک میلیارد و 900 میلیون دلار خودرو به همراه قطعات منفصله به ایران وارد شده است.

70 درصد چک های وصولی رمزدار است

از حدود 157 هزار میلیارد تومان چک وصول شده هر چند که تا بیش از 90 درصد تعداد آن را چک های عادی تشکیل داده اند، ولی 70 درصد این مبلغ به چک های رمزدار اختصاص دارد. به گزارش ایسنا، از مجموع چک های مبادله شده که به بیش از 9 میلیون فقره می رسد تا 8.4 میلیون آن وصول شده و مابقی برگشت خورده است. از چک های وصولی عمده را چک های عادی و رمزدار تشکیل می دهند. تازه ترین آمارها از این حکایت دارد که از مجموع چک های وصول شده بیش از هفت میلیون و 700 هزار مورد چک های عادی و تا 700 هزار فقره برای چک های رمزدار بوده است. از رقم 157 هزار میلیاردی چک های وصول شده بیش از 70 درصد آن مربوط به چک های رمزدار است که حدود 111 هزار میلیارد تومان را در برمی گیرد، این در حالی است که چک های رمزدار فقط 8.3 درصد از کل تعداد چک های وصولی را تشکیل داده اند.