آرشیو سه‌شنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۶، شماره ۳۹۴۹
ورزش
۱۵
ورزش زنان

فیلم صفر تا سکو با استقبال کمپانی های خارجی روبه رو شد

جهانی شدن داستان خواهران منصوریان

تا چند روز دیگر یک فیلم کاملا ورزشی در سینماهای کشور به اکران در می آید: فیلمی مستند به نام «صفر تا سکو» به کارگردانی سحر مصیبی و تهیه کنندگی مشترک طهورا ابوالقاسمی و مهتاب کرامتی که روایت زندگی خواهران منصوریان است. ووشوکاران اهل سمیرم اصفهان که با وجود همه مشکلات موجود قهرمان جهان و ایران شدند.

این فیلم تا حدود زیادی می تواند خلا موجود در سینمای کشور در رابطه با ژانر ورزشی را پر کند و برای جامعه ورزشی ایران امیدبخش باشد. خبر جدید درباره فیلم این است که پخش جهانی صفر تا سکو هم به زودی آغاز می شود.

طهورا ابوالقاسمی یکی از تهیه کنندگان فیلم درباره چگونگی پخش خارجی فیلم می گوید: «شرکت بولدر کریک بعد از بازبینی فیلم های مورد نظر، آنها را به لحاظ استاندارد کیفیت و قصه و درام بررسی می کند و با اطمینان از این استانداردها حق پخش فیلم را خریداری می کند. «بعد از مذاکرات و بررسی شرایط آنها با قرارداد پخش تلویزیونی بین المللی موافق کردیم، طبق قرارداد بولدرکریک با ما، فیلم در آسیا، اروپا و امریکا به جز روسیه پخش تلویزیونی خواهد داشت، برای همه ما دیده شدن تلاش و امیدی که در فیلم به تصویرکشیده شده اهمیت بسیاری دارد، مدیران بولدرکریک اعلام کردند که کمپانی های معتبری که اغلب در بازارهای فیلم فستیوال ها شرکت می کنند مانند زد. دی. اف، آرته و... بعد از تماشای فیلم به خرید امتیاز پخش تلویزیونی آن علاقه مندی نشان دادند که به زودی وارد قرارداد رسمی با بولدرکریک می شوند.»

دیروزمنیژه حکمت، فیلمساز مطرح ایرانی که مسوولیت پخش این فیلم در ایران را برعهده دارد هم گفت: فیلم سینمایی صفر تا سکو یک اتفاق مبارک برای سینمای ما است. پخش جهانی این فیلم همزمان با اکران عمومی اش می تواند زاویه ای دیگر از ورزش بانوان در ایران را به دید جهانیان برساند. این فیلم یک نیاز است برای نسل جوان و برای خانواده هایی که گفت وگو و ارتباط نزدیکی بین آنها و فرزندان جوان شان نیست. من تمام خانواده ها را به دیدن این فیلم دعوت می کنم تا بتوانند بعد از تماشای آن راه ها و نشانه ها را بهتر برای آینده فرزندشان ترسیم کنند. صفر تا سکو به راحتی می تواند بر ذهن نوجوانان و جوانان ما تاثیرگذار باشد و آن را چراغی ببینند برای روشنایی ادامه راه و هدف شان.