آرشیو سه‌شنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۶، شماره ۴۹۶۶
ورزش
۱۸

محرومیت به خاطر قلیان این بار در فوتسال

پای قلیان، این بار به فوتسال کشیده شد و محرومیت یک ملی پوش را به همراه داشت. ملی پوشی که خودش هم این ماجرا را تایید کرده است. افشین کاظمی ملی پوش تیم فوتسال گیتی پسند اصفهان که به دلیل استعمال قلیان از سوی کمیته اخلاق به دو ماه محرومیت محکوم شده است سال قبل به مدت یک سال و به دلیل دوپینگ از مسابقات محروم شده بود، اما در جلسه دفاع از خودش گفته بود که ماده ممنوعه از طریق مصرف قلیان وارد خونش شده است. کاظمی به همین دلیل به کمیته اخلاق احضار شد و حکم محرومیت دو ماهه در پرونده اش قرار گرفته است.

افشین کاظمی در این مورد می گوید: «غیرعمدی بودن دوپینگ من اثبات و محرومیتم از چهار سال به یک سال کاهش پیدا کرد، اما با وجود اثبات بی گناهی، مرا دوباره محروم کرده اند. در کمیته اخلاق از من سوال شد که ماده ممنوعه چرا وارد بدن تو شده است. من نیز عین حقیقت را گفتم، اما فکر نمی کردم برای گفتن حقیقت محرومم کنند.»

او این را گفت و ادامه داد: «زمانی که دوپینگم مثبت درآمد، محرومیتی بابت مصرف قلیان در کار نبود، اما چند روز پیش شنیدم روی پرونده ام برگه ای از سوی کمیته اخلاق گذاشته اند مبنی بر این که نمی توانم تا دو ماه دیگر هم بازی کنم. محرومیت دوپینگ، آذر ماه به پایان می رسد، اما اگر کمیته اخلاق هم بخواهد محرومم کند، لیگ را از دست می دهم و زندگی ورزشی ام به خطر می افتد. ضمن این که اجازه دفاع به من داده نشده و حکم را روی پرونده ام گذاشته اند. در حالی که من به اندازه کافی ضرر کرده ام. باشگاه گیتی پسند 50 درصد از قراردادم را نداد و جریمه سنگینی هم به NADO پرداخت کردم.»