آرشیو سه‌شنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۶، شماره ۴۹۶۶
جامعه
۱۷

توزیع روزانه 70 هزار پرس غذا در مرز مهران

معاون خدمات شهری شهرداری تهران گفت: با هماهنگی خیریه ها روزانه 65 تا 70 هزار پرس غذا در سه وعده غذایی در مرز مهران در بین زائران توزیع می شود.

به گزارش جام جم، مجتبی یزدانی با اشاره به این که مسئولیت کمیته خدمات شهری در اربعین حسینی بر عهده شهرداری تهران است، افزود: برنامه های اربعین امسال با محوریت برنامه های وزارت کشور با فعالیت 12کمیته در حال اجراست که یکی از این کمیته ها، معاونت خدمات شهری است که تمام شهرداری های استان ها و شهرها در این کمیته فعالیت می کنند و با تقسیم کار بین استان های مختلف ارائه خدمات در مرزها و داخل عراق صورت می گیرد.

وی در ادامه با بیان این که نیروهای شهرداری تهران در منطقه 4 در مرز چذابه، منطقه5 در مرز مهران، منطقه 6 مرز شلمچه و منطقه 14 در مرز خسروی مستقر و خدماتی از قبیل رفت و روب، پاکسازی و... را انجام می دهند، افزود: شهرداری منطقه 2 نیز در شهر کوت که 90کیلومتر از مرز مهران فاصله دارد در این شهر مستقر و حمل و نقل زائران تا این شهر برعهده کشور ماست و بقیه مسیر بر عهده کشور عراق است.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران در رابطه با نحوه جابه جایی زائران عنوان کرد: کار جابه جایی زائران از مرز مهران تا شهر کوت با مسئولان کشور ما و از شهر کوت تا کربلا برعهده کشور عراق است که با درخواست وزارت کشور و با توجه به حساسیت های موجود، استقرار 100دستگاه اتوبوس در شهر کربلا قطعی شده تا بعد از پایان مراسم زائران را از عراق خارج کند.

وی با بیان این که بیشتر زائران شهر تهران از مرز مهران عبور می کنند، ادامه داد: به دلیل حجم تردد بسیار در مرز مهران، وزارت کشور تاکید زیادی بر روی این مرز دارد و به همین دلیل 30درصد امکانات مرز خسروی به مرز مهران منتقل شده است. معاون خدمات شهری شهرداری تهران با بیان این که میزان اعتبارات در نظر گرفته شده برای مرز مهران بیشتر از مرزهای دیگر است و نیروهای شهرداری در سه شیفت کاری در مرزها زیر نظر فرمانداران فعالیت می کنند، اذعان کرد: شهرداری تهران در مرز مهران فقط به کارهای خدماتی مشغول است و در این مرز سرویس های بهداشتی و دیگر امکانات را مستقر کرده است.