آرشیو شنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۶، شماره ۶۶۴۰
فرهنگ و هنر
۲۲
دریچه

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام کرد

افزایش مخاطب در پی تجمیع دو نمایشگاه مطبوعات و رسانه های دیجیتال

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره تجمیع نمایشگاه های مطبوعات که به تازگی به اتمام رسیده و نمایشگاه رسانه های دیجیتال که بزودی آغاز می شود به ایرنا گفت: اینکه نمایشگاه این دو مجموعه با هم برگزار شود حسن هایی دارد و می تواند مخاطبان بیشتری را به فضای نمایشگاه مطبوعات و رسانه های دیجیتال بیفزاید. سیدعباس صالحی افزود: اما همانگونه که مطلع هستید این دو مجموعه، مخاطبان متفاوتی با هم دارند؛ در عین اینکه مشترکاتی بین آنهاست. گرچه بخشی از رسانه های دیجیتال واژه رسانه دارند و طبعا با نگاه رسانه حرکت می کنند اما بخشی از آنها نیز فرارسانه ای هستند و ارتباط مستقیم با بحث رسانه ندارند. لذا در نسبت فرا رسانه ای ها با نمایشگاه مطبوعات، همه، آن بخش های رسانه ای قوی را ندارند. صالحی افزود: تجمیع این دو نمایشگاه، می تواند باعث افزایش مخاطب شود و برخی از کاهش هزینه ها را در پی داشته باشد و البته برگزاری جداگانه این نمایشگاه ها به دلیل اینکه این دو، مخاطبان خاص خود را دارند و مخاطبان آنها یکسان نیست، صورت می گیرد.

انجمن سینمای جوان موضوع قابل توجه و جدی دولت دوازدهم است

سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین در حاشیه جلسه روز چهارشنبه 17 آبان هیات دولت در جمع خبرنگاران درباره برخی شایعات مطرح شده نسبت به کاهش بودجه انجمن سینمای جوان، اظهار کرد: کارکرد انجمن سینمای جوان تقلیل نیافته، بلکه اتفاقی که افتاده این است که در دوره جدید مورد توجه جدی تری قرار گرفته است.

پیام تسلیت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با شعری از اقبال لاهوری شاعر، فیلسوف و سیاستمدار مسلمان پاکستانی اربعین سید و سالار شهیدان را تسلیت گفت. سیدعباس صالحی در صفحه توئیتر شخصی خود نوشت:

بر زمین کربلا بارید و رفت / لاله در ویرانه ها کارید و رفت

ای صبا ای پیک دور افتادگان / اشک ما بر خاک پاک او رسان