آرشیو یکشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۶، شماره ۶۶۴۱
جهان
۲۰

حمله جنگنده های ائتلاف سعودی به وزارت دفاع یمن

گروه جهان/ جنگنده های ائتلاف سعودی در ساعات پایانی روز جمعه 2 بار ساختمان وزارت دفاع یمن را مورد حمله قرار دادند. این جنگنده ها همچنین در حملاتی دیگر دست کم 12ساختمان مسکونی در صنعا پایتخت یمن را ویران کرده و 8 غیرنظامی را نیز کشتند.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، شامگاه جمعه جنگنده های عربستان سعودی 2 بار ساختمان وزارت دفاع یمن در صنعا را مورد حمله قرار دادند. تاکنون گزارشی درباره تلفات احتمالی ناشی از این حمله هوایی منتشر نشده اما خبرگزاری اسپوتنیک اعلام کرده 10 نفر در این حمله آسیب دیدند که حال دو نفر از آنها نیز وخیم اعلام شده است. جنگنده های عربستان همچنین در چند نوبت مجتمع العرضی و مناطق مسکونی اطراف آن در مرکز صنعا پایتخت یمن را بمباران کرده و با از بین بردن 12 منزل مسکونی، 8 غیرنظامی را زخمی کردند.

حملات ائتلاف سعودی به یمن در حالی شدت می یابد که «فضیله شایب»، سخنگوی سازمان بهداشت جهانی نسبت به کاهش کمک های موجود این سازمان در یمن هشدار داده و تاکید کرد، بسته شدن همه گذرگاه های زمینی و دریایی توسط ائتلاف عربی تحت رهبری عربستان برای پنجمین روز، تلاش های این سازمان را درباره این کشور متوقف ساخته است.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری رویترز، وی همچنین تصریح کرد، این سازمان و دیگر سازمان های انسانی نیازمند وصول کمک های انسانی فوری به یمن هستند که همچنان با شیوع گسترده وبا روبه روست و قحطی جان هفت میلیون نفر را تهدید می کند که نیمی از آنها کودکانی هستند که از سوء تغذیه حاد رنج می برند.

در چنین شرایطی نیز برخی منابع یمنی اعلام کردند که عربستان فهرستی شامل شخصیت های پیشنهادی به جای «احمد بن دغر»، نخست وزیر و اعضای دولتش به «عبدربه منصورهادی» رئیس جمهوری مستعفی یمن ارائه کرده و از وی خواستند تا تغییرات اساسی در ساختار دولتش ایجاد کند تا بتواند به عدن بازگردد.

این در حالی است که منصور هادی ضمن مخالفت با این پیشنهاد تاکید کرده که مایل است تا زمان سیطره بر تمامی استان های یمن در ریاض بماند.