آرشیو یکشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۶، شماره ۳۰۰۹
سیاست
۳

روزنه

پیام تسلیت مقام معظم رهبری در پی درگذشت والده حجت الاسلام مدرسی

پایگاه حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله العظمی خامنه ای: حضرت آیت الله خامنه ای در پیامی درگذشت والده حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدرضا مدرسی را تسلیت گفتند. متن پیام مقام معظم رهبری به این شرح است:

«بسم الله الرحمن الرحیم؛ جناب مستطاب حجةالاسلام والمسلمین آقای حاج سیدمحمدرضا مدرسی دامت برکاته؛ درگذشت والده ی مکرمه را به آن جناب و اخوی محترم و دیگر بازماندگان تسلیت عرض می کنم و رحمت و مغفرت الهی برای آن مرحومه و بقا سلامت و توفیق برای جنابعالی از خداوند متعال مسالت می نمایم».

مدیرکل دفتر امور سیاسی وزارت کشور: فرصت حیات احزاب مسئله دار گرفته خواهد شد

تسنیم: محمدامین رضازاده، مدیرکل دفتر امور سیاسی وزارت کشور تاکید کرد: اساسا هیچ مانعی برای فعالیت احزاب شناسنامه دار وجود ندارد مگر آنکه گروه هایی خارج از روال کاری و بدون مجوز فعالیت داشته باشند، درحقیقت تاکنون 248 حزب مجوز دریافت کرده اند که مشکلی برای فعالیت ندارند. همه احزاب رسمی با هدف فعالیت سیاسی، کسب قدرت، نقد قدرت و مشارکت در قدرت ایجاد شدند، هرچند برخی احزاب ضعیف تر هستند. با این حال قانون جدید یک سال فرصت داده تا احزاب خود را با این قانون تطبیق دهند.

مدیرکل دفتر امور سیاسی وزارت کشور با یادآوری اینکه 14 آذر آخرین مهلت تطبیق احزاب با قانون جدید است، تصریح کرد: قانون جدید سبب تقویت احزاب شده و فرصت حیات از احزاب ضعیف، پرحاشیه و مسئله دار گرفته خواهد شد. درحقیقت بر اساس قانون جدید، احزاب باید تعداد اعضای ملی و استانی خود را مشخص کرده تا بتوانند به فعالیت خود ادامه دهند.