آرشیو یکشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۶، شماره ۴۹۶۹
ایران
۱۵

هشدار و آماده باش برای سیلاب در مازندران

هواشناسی مازندران دیروز شنبه با انتشار اخطاریه ای نسبت به بارندگی رگباری در استان طی 48 ساعت آینده و احتمال سیلابی شدن و بالا آمدن آب رودخانه ها و آبگرفتگی معابر هشدار داد.

به گزارش ایرنا، در این اخطاریه آمده است: با نفوذ سامانه بارشی از امشب (شنبه شب) بارندگی از سمت غرب استان شروع می شود و امروز یکشنبه با تقویت سامانه بارشی ابتدا نیمه غربی و بتدریج در نیمه شرقی استان شاهد تشدید بارندگی، رعد و برق، وزش باد (گاهی به نسبت شدید) و کاهش دما خواهیم بود که بارش در مناطق مرتفع به صورت برف خواهد بود.

مدیرکل هواشناسی مازندران نیزدر این باره گفت: از عصر امروز (دیروز شنبه) سامانه ناپایدار جوی سراسر استان را فرا می گیرد و مردم شاهد کاهش دما همراه با بارش باران خواهند بود.

سیدمحمدرضا رضوی افزود: در مناطق کوهستانی کاهش محسوس دما را شاهد خواهیم بود و بارش ها هم در مناطق جلگه ای به صورت رگباری و همراه رعد و برق و وزش نسبتا شدید باد و در مناطق مرتفع و کوهستانی به صورت برف خواهد بود.

وی با تاکید بر این که بارش ها تا اواخر روز دوشنبه هفته جاری ادامه خواهد داشت، گفت در این مدت به طور میانگین دمای هوای استان 8 تا 10 درجه کاهش می یابد.

رضوی هشدار داد: در این مدت ضروری است شهروندان مازندرانی و مسافران در کنار رودخانه ها و در مناطق شیبدار مستعد احتمال وقوع سیلاب، تردد یا اقامت نکنند و دامداران و کشاورزان هم با احتیاط عمل کنند.

وی افزود: در محور های کوهستانی استان به دلیل بارش برف، داشتن وسایل ایمنی مانند لباس گرم، باک بنزین پر و زنجیر چرخ الزامی است. مدیرکل هواشناسی مازندران شرایط دریای خزر را هم برای روزهای آینده مواج توصیف کرد و گفت: هرگونه فعالیت دریایی در این مدت در دریای خزر خطرناک خواهد بود.