آرشیو دوشنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۶، شماره ۴۱۹۲
خودرو
۱۶

رویداد

لزوم داخلی سازی قطعات اصلی خودرو

ایسنا: یک کارشناس صنعت خودرو گفت: با توجه به شرایط فعلی بازار و همکاری های بین المللی در زمینه تولید خودرو و قطعه، توجه به تولید قطعات مهم خودرو که دارای تکنولوژی به روز است به صرفه تر از تولید خودرو و قطعات کوچک خواهد بود.شهرام آزادی درباره جذب سرمایه گذاران خارجی برای طراحی و تولید قطعات اصلی خودرو همچون موتور و گیربکس در ایران، اظهار کرد: در جذب سرمایه گذاران خارجی و همکاری های بین المللی در راستای تولید خودرو یا تولید قطعات اصلی خودرو، تیراژ تولید نقش تعیین کننده ای دارد. او ادامه داد: اگر حجم تولید خودرو در ایران در قراردادهای همکاری بیش از 100 هزار دستگاه باشد سرمایه گذاری در راستای تولید خودرو مقرون به صرفه است. آزادی خاطرنشان کرد: باید شرکت های ایرانی به زنجیره تامین برندهای بین المللی بپیوندند و داخلی سازی قطعات خودرو به صورتی انجام شود که از قطعات کوچک جدا شده و به قطعات اصلی و ارزشمند نزدیک شویم.

آغاز به کار نمایشگاه قطعات از امروز

خبرگزاری صدا و سیما: دوازدهمین نمایشگاه بین المللی قطعات، لوازم و مجموعه های خودرو تهران که بزرگ ترین نمایشگاه بین المللی قطعات، لوازم و مجموعه های خودرو خاورمیانه محسوب می شود، امروز با حضور مقامات وزارت صنعت، معدن و تجارت و خودروسازان در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران گشایش می یابد.

در این نمایشگاه، شرکت ها و نمایندگان 23 کشور مختلف جهان؛ جدیدترین تولیدات و خدمات خود را در معرض دید علاقه مندان قرار می دهند. ترکیه، چین، تایوان، کره جنوبی، هند، آلمان، هلند، ایتالیا، دانمارک، بلژیک، لهستان، امارات متحده عربی، اتریش، استرالیا، اسپانیا، ژاپن، سوئد، فرانسه، انگلیس، آرژانتین، رومانی، برزیل و اندونزی در نمایشگاه قطعات خودرو تهران حضور دارند. در دوازدهمین نمایشگاه بین المللی قطعات، بیش از 1080 شرکت داخلی و خارجی حضور دارند که 570 شرکت داخلی و 510 شرکت نیز خارجی هستند. دوازدهمین نمایشگاه بین المللی قطعات، تا 25 آبان و هر روز از ساعت 9 تا 17 در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران آماده بازدید علاقه مندان است.