آرشیو سه‌شنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۶، شماره ۴۹۷۱
جهان
۶

تظاهرات هزاران نفری مردم یمن علیه سعودی

هزاران نفر از مردم صنعا روز دوشنبه برای محکوم کردن تشدید محاصره این کشور و بسته شدن گذرگاه های زمینی، هوایی و آبی آن از سوی ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان تظاهرات کردند.

به گزارش خبرگزاری رسمی یمن (سبا)، شورای عالی سیاسی یمن با تداوم و تشدید محاصره این کشور از سوی ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان و آمریکا و بستن گذرگاه های هوایی، آبی و زمینی که به افزایش بحران انسانی فاجعه بار در یمن منجر شده است، از مردم این کشور خواسته بود به خیابان ها آمده و تظاهرات کنند. تظاهرکنندگان که بنا بر این فراخوان به خیابان ها آمدند، در بیانیه خود در پایان تظاهرات اعلام کردند ادامه محاصره یمن از سوی ائتلاف عربی به سرکردگی سعودی ها بر اصرار مردم یمن برای مواجهه با تجاوز عربستان خواهد افزود. آنها همچنین خواستار وحدت گروه های یمنی و دوری از تفرقه برای مقابله با دشمنی ها و تجاوز عربستان شدند.

به گزارش ایرنا، صالح الصماد رئیس شورای عالی سیاسی یمن در سخنرانی خود در میان تظاهرکنندگان گفت: پس از گذشت سه سال از محاصره یمن به سرکردگی عربستان، مردم یمن امروز بار دیگر با قدرت ظاهر شده اند.

به گفته الصماد، همه موضعگیری های مردم یمن برای مواجهه با ظلمی است که ائتلاف عربی به سرکردگی سعودی علیه آنها روا داشته و شلیک موشک به ریاض یک واکنش کاملا طبیعی به این ظلم است. رئیس شورای عالی سیاسی یمن عنوان کرد: گزینه صحیح برای دولت عربستان متوقف کردن جنگ و محاصره مردم یمن است. الصماد تصریح کرد: مردم یمن همه گزینه ها را برای مواجهه با تجاوزهای عربستان در دسترس دارند. وی با اشاره به حوادث لبنان افزود: موضع خصمانه دولت عربستان نسبت به لبنان به این دلیل است که لبنان، اسرائیل را دشمن می داند. ائتلاف عربی دوشنبه هفته گذشته اعلام کرد به دنبال شلیک یک موشک بالستیک از سوی نیروهای یمنی به سمت فرودگاه ریاض همه مرزهای زمینی، هوایی و دریایی روی یمن بسته می شود.

این درحالی است که ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان و آمریکا از آغاز حملات خود به یمن هزاران نفر از غیرنظامیان از جمله کودکان و زنان را کشته و زیر ساخت های این کشور را ویران کرده و این کشور در حال حاضر در فاجعه انسانی به سر می برد.