آرشیو پنجشنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۶، شماره ۹۰۸۵
شهرستان ها
۵

با همت متخصصان داخلی در جهاد دانشگاهی دانشگاه شریف انجام شد؛ساخت و نصب دستگاه آشکار ساز شعله در شرکت پالایش گاز شهید هاشمی نژاد

مشهد-خبرنگاررسالت:رئیس کارگاه ابزاردقیق شرکت پالایش گاز شهید هاشمی نژاد از خودکفایی در ساخت دستگاه آشکار ساز شعله با همکاری مرکز اپتیک جهاد دانشگاهی دانشگاه صنعتی شریف خبرداد. به گزارش روابط عمومی شرکت پالایش گاز شهید هاشمی نژاد، عباس پوراحمدی با اعلام این خبر افزود: این تجهیز نمونه اصلاح شده یکی از مشهورترین برندهای سازنده چشم های صنعتی در اروپا و مطابق با دانش روز دنیا می باشد. وی بیان داشت: این تجهیز در دو طیف نوری ماورای بنفش و مادون قرمز در کوره های احتراقی واحدهای صنعتی به کارگرفته می شود.پور احمدی تصریح کرد: دستگاه آشکار ساز شعله برای نخستین بار در ایران با همکاری مشترک کارشناسان این شرکت و مرکز اپتیک جهاد دانشگاهی دانشگاه صنعتی شریف ساخته و با موفقیت آزمایش گردید.

وی با بیان اینکه معرفی این تجهیز پرکاربرد به صنایع و استفاده آن ها از نمونه داخلی آن، جلوگیری از خروج میلیون ها دلار ارز از کشور را به دنبال خواهد داشت اظهار امیدواری کرد: با این اقدام گام مهمی در جهت تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی و توجه به تولید داخل برداریم.