آرشیو پنجشنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۶، شماره ۴۹۷۳
ایران ورزشی: منهای فوتبال
۱۰

تمهیدات بهداد برای جلوگیری از تکرار اتفاقات ریو

کادرفنی تیم ملی وزنه برداری برای ملی پوش سنگین وزن ایران تمرینات ویژه ای در نظر گرفته است.

با وجود این که بهداد سلیمی سعی کرده است در یک سال اخیر به آمادگی بالاتری به نسبت المپیک دست پیدا کند اما همچنان نگرانی هایی بابت تکرار اتفاقات ریو برای این وزنه بردار دسته فوق سنگین

وجود دارد.

بهداد سلیمی بعد از مصدومیت شدید زانو در سال 2015، مسابقات جهانی را از دست داد و با تلاش فراوان به المپیک رسید. او با این که در حرکت یکضرب بالاتر از رقیب گرجستانی ایستاده بود، در حرکت دوضرب با اتفاق عجیبی روبه رو شد. وزنه بردار ایرانی دو بار وزنه های سنگین را بالای سر برد، اما داوران چراغ سفید نشان ندادند تا در نهایت سلیمی از دور رقابت ها حذف شود.

این اتفاق که بیشتر به خاطر همان مصدومیت زانوی سلیمی رخ داد، در ماه های اخیر مورد توجه کادرفنی قرار گرفته است. به گفته محسن بیرانوند، سرمربی تیم ملی وزنه برداری در چهار ماه اخیر تمرینات ویژه ای برای حرکت قیچی بهداد در نظر گرفته شده است تا اتفاقات المپیک برای او تکرار نشود.

همچنین سلیمی هم خودش از تمرینات ویژه برای حرکت دوضرب سخن گفته و امیدوار است بتواند با آمادگی کامل وزنه های بالای 250 کیلوگرم را در دوضرب بالای سر ببرد.

به گفته بیرانوند حرکات بهداد سلیمی در رکوردگیری بابلسر توسط داوران زیر نظر گرفته شد و نگرانی بابت تکرار شدن اتفاقات المپیک وجود ندارد.