آرشیو شنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۶، شماره ۶۶۴۶
فرهنگی
۱۸

جهان کلمات

بازگشت جرج کلونی بعد از دو دهه به تلویزیون

جرج کلونی هم به عنوان بازیگر و هم کارگردان در ساخت سریالی تلویزیونی از رمان «کچ-22» راهی تلویزیون می شود. به گزارش مهر به نقل از گاردین، رمان مشهور جوزف هلر این بار در قالب یک سریال تلویزیونی ساخته می شود و کلونی در آن نقش آفرینی هم می کند.

بفتا از هیو جکمن تجلیل می کند

آکادمی هنرهای سینما و تلویزیونی بریتانیا (بفتا) اعلام کرد از هیو جکمن تجلیل می کند. به گزارش مهر به نقل از اسکرین دیلی، بفتا با نگاهی به زندگی هیو جکمن در قالب پروژه «یک زندگی در قالب تصاویر» از این بازیگر و هنرمند تجلیل می کند. هالیوود ریپورتر اعلام کرد هیو جکمن برای ساخت درامی سیاسی با عنوان «پیشتاز» در کلرادوی امریکا به سر می برد.

انتشار یک کتاب تازه درباره نازی ها

کتاب «آلمان نازی، گناهکار ابدی» نوشته میشائیل ولفسون و دیگران با ترجمه مشترک علی رحمانی و مرضیه ذاکری به تازگی توسط این دو مترجم به چاپ رسیده و راهی بازار نشر شده است. به گزارش مهر، این کتاب که بیستمین عنوان مجموعه «شناخت آلمان» است، ترجمه مقالاتی را شامل می شود که در سال های 1988، 1981، 2004، 1998، 1976، 2006، 2009، 1992 و 2002 چاپ شده اند.

«آنجلینا جولی» علیه خشونت جنسی

مهر نوشت: بازیگر، کارگردان هالیوودی و فعال حقوق بشر در ونکوور از تمام مسئولان و سیاستمداران خواست قدم هایی فعالانه و جدی در مقابله با خشونت و سوءاستفاده جنسی بردارند. آنجلینا جولی در یک سخنرانی قدرتمند برای مسئولان حفظ صلح سازمان ملل که در ونکوور گردهم آمده بودند، گفت: خشونت جنسی از یک گلوله ارزان تر است و عواقبی طولانی مدت و ماندگار دارد که با پیش بینی پذیری منزجرکننده آشکار می شود و همین باعث می شود تا این حد به طور بی رحمانه ای تاثیرگذار باشد.