آرشیو شنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۶، شماره ۶۶۴۶
حوادث
۱۴

اخبار

اعزام 10 هزار پلیس به مناطق زلزله زده کرمانشاه

گروه حوادث: جانشین فرمانده ناجا از اعزام حدود 10 هزار نیروی کمکی به منظور خدمت رسانی گسترده به مردم زلزله زده استان کرمانشاه خبرداد. سردار اسکندر مومنی در جلسه کمیسیون مدیریت بحران ناجا اظهار داشت: از لحظات وقوع این حادثه تاسفبار، ماموران نیروی انتظامی کرمانشاه با تمام امکانات برای کمک به مردم آسیب دیده بسیج شدند.

وی افزود: ناجا در سه زمینه تامین امنیت مناطق زلزله زده و تامین امنیت و همراهی محموله های ارسالی و روان سازی شده در حوزه درون و برون شهری تاکنون انجام وظیفه کرده است.

مومنی با بیان اینکه نیروهای پلیس وسایرنیروهای نظامی به اندازه کافی در مناطق زلزله زده حضور دارند، گفت: با دستور فرمانده ناجا حدود 10 هزار نیرو نیز از مرکز کشور و دیگر استان ها به مناطق زلزله زده اعزام شده اند.سردارمومنی با بیان اینکه با حضور بموقع پلیس، امنیت مطلوبی در جاده ها و سطح مناطق زلزله زده شاهد هستیم، افزود: در حوزه ترافیکی نیز همکاران ما به خوبی در منطقه استقرار یافته اند و اکنون تمامی مسیرهای منتهی به مناطق زلزله زده باز و تردد در آنها روان است.وی عنوان کرد: با توجه به امنیت مطلوبی که در منطقه فراهم است دستگاه های کمک رسان بخوبی می توانند کار امدادرسانی به زلزله زدگان را انجام دهند.

واکنش سخنگوی ناجا به فیلم برخورد ناپسندمامور پلیس با زلزله زدگان

سخنگوی ناجا نسبت به فیلمی از برخورد ناشایست یک مامور پلیس با چند نفر از زلزله زدگان واکنش نشان داد.

سردار سعید منتظرالمهدی در واکنش به انتشار فیلمی از برخورد یکی از ماموران پلیس در هنگام توزیع اجناس به زلزله زدگان گفت: گرچه در وقوع رفتار و برخورد تند و توام با خشونت افراد، عوامل زیادی بویژه رفتار حاضران در صحنه، سهم و نقش زیادی دارند اما پلیس هیچ نوع رفتار غیرمتعارف و ناپسندی را برنمی تابد. پلیس به طور قطع با عوامل مسبب و مولد آن برخورد انضباطی و قانونی می کند و در این مورد خاص نیز فرد خاطی احضار می شود و مورد تذکر و تنبیه انضباطی قرار می گیرد.