آرشیو شنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۶، شماره ۴۹۷۴
فوتبال ایران
۱۱
یادداشت

نمره عالی برای ورزش

رضا پورعالی

باز هم زلزله ای دیگر، دل ما را لرزاند. یک بار در رودبار و بار دیگر در بم و ورزقان دل ایران لرزید، ولی این بار زلزله کرمانشاه همه مردم ایران را طور دیگری کنار هم قرار داد. این همدلی کاملا متفاوت بود. همه وارد میدان شدند و آستین بالا زدند.

ورزشی ها از همه جلوتر و جدی تر بودند تا مردم کرمانشاه احساس تنهایی نکنند. از علی دایی که شناسنامه فوتبال ایران است تا رسول خادم که با کشتی گیران المپیکی اش خیلی زود به میدان رفت. فوتبالی ها میدان دار میدان غم بودند. از پیشکسوتان تا فوتبالیست های امروزی همه بودند تا نشان دهند عشق ایران را همیشه در وجودشان دارند. آنها نشان دادند درد مردم این خاک، دغدغه آنهاست و آرام ندارند اگر نقطه ای از این جغرافیا آرامش خود را از دست بدهد.

ورزشی ها و فوتبالی ها الگوی جامعه هستند و این بار سربلند از این آزمون بزرگ بیرون آمدند. آنها سعی کردند مرهم ها را خیلی سریع روی زخم ها بگذارند و نیازهای آنی را زود برآورده کنند؛ اما همه خوب می دانند که این بخش مقاوم از خاک ایران باید به طور کامل ترمیم شود، مردم مظلومش در خانه هایی که این بار باید مقاوم ساخته شود، اسکان یابند. قهرمانان دیروز و امروز ورزش کشور در این آزمون غمبار نمره قبولی و حتی عالی گرفتند و امیدواریم همه تا عادی شدن شرایط در شهرهای مقاوم کرمانشاه عزیز کنار مردم نازنین این دیار سربلند بمانند و غم از دل آنان بزدایند.