آرشیو دوشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۶، شماره ۶۶۴۷
اجتماعی
۴

پروانه مافی: آمادگی مجلس برای به جریان انداختن دوباره طرح «تحقیق و تفحص از شهرداری تهران»

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی از آمادگی این نهاد برای به جریان انداختن دوباره طرح «تحقیق و تفحص از شهرداری تهران» خبر داد.

طرح «تقاضای تحقیق و تفحص از عملکرد شهرداری تهران در واگذاری املاک و پروژه های مشارکت به اشخاص حقیقی و حقوقی» اسفندماه سال گذشته و چند ماه پیش از انتخابات ریاست جمهوری و شورای شهر در صحن علنی مجلس رد شد. طراح این طرح، محمود صادقی، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی بود و محمدباقر قالیباف در نامه ای خطاب به علی لاریجانی از نمایندگان مجلس به خاطر عدم تصویب طرح تحقیق و تفحص از شهرداری تهران تشکر کرد.

پروانه مافی، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار ایلنا در پاسخ به این سوال که با توجه به مطرح شدن مدارک جدید در مورد هزینه های فاقد سند در دوران احمدی نژاد و قالیباف و واگذاری املاک آیا مجلس قصد ندارد دوباره طرح تحقیق و تفحص از شهرداری را کلید بزند؟ گفت: مسائل شهرداری تهران به شورای شهر مربوط می شود و شورای شهر آمادگی خود را برای ورود به بحث هزینه های فاقد سند اعلام کرده است و مجلس نیز این آمادگی را دارد.

این عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس دهم ادامه داد: مجلس یک بار برای تحقیق و تفحص اقدام کرد که به هر دلیلی رای نیاورد. با این حال برخی از نمایندگان فراکسیون امید این مساله را مطرح کردند که دوباره طرح تحقیق و تفحص از شهرداری تهران به جریان بیفتد. براساس قانون 6 ماه باید از طرح قبلی زمان بگذرد تا بتوان دوباره طرح را به جریان انداخت، اما این آمادگی در مجلس برای کلید خوردن این طرح وجود دارد.