آرشیو پنجشنبه ۲ آذر ۱۳۹۶، شماره ۴۹۷۸
ایران ورزشی: منهای فوتبال
۱۰

بویری و بلفکه به فکر بزرگی در کشتی هستند

آغاز فرنگی کاران امید با 2 برنز

مدال برنز رقابت های قهرمانی جهان بر گردن دو کشتی گیر امید افتاد تا تیم ایران در پایان رقابت های چهار وزن نخست صاحب دو مدال برنز شود.

پیکارهای کشتی جهانی در رده سنی زیر 23 سال در لهستان جریان دارد و فرشاد بلفکه در وزن 71 و پیام بویری در وزن 75 کیلوگرم دو مدال برای تیم ایران گرفتند.

مهدی فلاح در وزن 85 کیلوگرم و امیرحسین حسینی دیگر نمایندگان ایران در روز نخست این رقابت ها بودند که با شکست مقابل رقبا حذف شدند.

پیام بویری پس از کسب این مدال گفت: از یکسو خوشحالم که مدال گرفتم اما از سوی دیگر ناراحتم که چرا مدالم طلا نشد. هرچند اولین دوره مسابقات امیدهای جهان است، اما در سطح خوبی برگزار می شود و من هم با تمرینات فشرده برای کسب مدال طلا جنگیدم اما نشد که طلایی شوم و به برنز امیدهای دنیا رسیدم. فدراسیون کشتی شرایط خوبی برای تمرینات تیم در نظر گرفت و باید قدر این زحمات را دانست. امیدوارم با تجربه این مسابقات بتوانم در آینده مدال های خوشرنگی بگیرم.

فرشاد بلفکه، فرنگی کار وزن 71 کیلوگرم هم سطح مسابقات را بالا توصیف کرد و خوشحال است در میدانی به این مهمی توانست روی سکو بایستد. او هم مانند بویری به بزرگی در کشتی فکر می کند و این که بزودی جایگاه خود را در تیم ملی کشتی فرنگی تثبیت کنند. بلفکه گفت: این مسابقات تجربه بزرگی برای من بود. باید از این پس برای دوبنده تیم ملی تلاش کنم ضمن این که این مدال را به مردم خوب کرمانشاه و کردهای عزیز که به دلیل زلزله با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می کنند، تقدیم می کنم.