آرشیو شنبه ۴ آذر ۱۳۹۶، شماره ۴۹۷۹
رسانه: رادیو و تلویزیون
۳

نصب مجسمه 5 پیشکسوت «هزار دستان» در شهرک غزالی

مجسمه پنج بازیگر پیشکسوت سریال «هزاردستان» که اکنون در حال ساخت است برای نصب در شهرک غزالی آماده می شود.

به گزارش مهر، شهرک سینمایی غزالی که توسط علی حاتمی ساخته شد پایه گذاری اش با سریال هزاردستان بود و حالا در یک پروژه، مجسمه های پنج نفر از پیشکسوت های این سریال ساخته شده که تا چند وقت دیگر به اتمام خواهد رسید.

این مجسمه ها شامل پرتره هایی از جمشید مشایخی، عزت الله انتظامی، محمدعلی کشاورز، علی نصیریان و زنده یاد داوود رشیدی خواهد بود که در ستون هایی در شهرک نصب خواهد شد.

جمشید مشایخی، بازیگر پیشکسوت که در سریال هزاردستان نیز حضور داشت در این باره گفت: خدا رحمت کند علی حاتمی را که پایه گذار این شهرک بود و زحمت زیادی کشید و بسیار هم ایستادگی کرد تا شهرک باقی بماند.

این هنرمند سینما و تلویزیون ایران با اشاره به همکاری خود با علی حاتمی در سریال هزاردستان عنوان کرد: سال 58 بود که علی حاتمی مرا برای کار در سریال هزاردستان دعوت و حتی درباره شخصیت ها با من مشورت می کرد. این سریال در ابتدا قرار بود «جاده ابریشم» نام داشته باشد، اما چون قبلا از این نام استفاده شده بود هزاردستان نام گذاری شد.

ستاره ادیبی، هنرمند مجسمه ساز نیز درباره پروژه ای که برعهده دارد، توضیح داد: از طرف کمال فیض آبادی، مدیرعامل شهرک غزالی به من پیشنهاد شد که مجسمه پنج نفر از مشاهیر سریال هزاردستان را بسازم. بنابراین پنج مجسمه پرتره از جمشید مشایخی، علی نصیریان، عزت الله انتظامی، داوود رشیدی و محمدعلی کشاورز ساخته شد. مجسمه ها به صورت فایبرگلاس نصب می شود. حدود ده ماه ساخت این مجسمه ها طول کشید که نهایتا تا 15 روز دیگر آماده می شود و در شهرک رونمایی خواهد شد.