آرشیو شنبه ۴ آذر ۱۳۹۶، شماره ۴۹۷۹
ایران ورزشی: منهای فوتبال
۱۰

خادم: مخالف جدی قوانین جدید کشتی بودیم

رئیس فدراسیون کشتی با بیان این که قانون جدید وزن کشی باعث افزایش درصد آسیب دیدگی در کشتی گیران خواهد شد، گفت: ما با قانون جدید وزن کشی کاملا مخالف بودیم.

رسول خادم که با ایسنا صحبت می کرد، افزود: درباره تغییرات اوزان مقاومت زیادی کردیم تا این تغییرات در تمام اوزان کشتی آزاد، فرنگی و بانوان اتفاق نیفتد. هر چند درخصوص کشتی بانوان ذی نفع نبودیم، اما به هر حال بیشتر کشورهای اروپایی به دنبال تغییر کامل اوزان در کشتی آزاد، فرنگی و بانوان بودند.

وی با اشاره به مخالفت کامل ایران با انجام وزن کشی به شیوه جدید و در صبح روز مسابقات، گفت: نظر ما درباره تغییر زمان وزن کشی کاملا منفی بود و انتظار داشتیم کشورهایی همچون روسیه که صاحب کشتی در جهان هستند به این موضوع کمک کنند، چرا که تجربه چندین دهه وزن کشی در صبح روز مسابقات را دارند و این موضوع ثابت شده که کم شدن زمان ریکاوری برای کشتی گیران، افزایش احتمال آسیب دیدگی آنها را به دنبال دارد. با آوردن زمان وزن کشی به قبل از مسابقات نمی توان از کاهش وزن کشتی گیران جلوگیری کرد، زیرا کشتی به حدی تمرینات سخت و رنج آوری دارد که وزن کم کردن فقط بخشی از این رنج و سختی هاست و کشتی گیران برای این که بتوانند به نتیجه مطلوب تری برسند، وزن اضافی خود را کم می کنند و در وزنی که عملکرد بهتری دارند به رقابت می پردازند.

خادم ادامه داد: ما در این باره نظر مثبتی نداشتیم، اما به هر حال طبیعی است که وقتی به تصویب هیات رئیسه اتحادیه جهانی رسیده است، اجرایی شود. ما هم سعی می کنیم تدارک و برنامه ریزی های لازم را در تیم های ملی درخصوص قوانین جدید اعمال کنیم.