آرشیو یکشنبه ۵ آذر ۱۳۹۶، شماره ۶۶۵۲
ایران زمین
۱۹

برف پاییزی کرج را سفیدپوش کرد

نخستین برف پاییزی بامداد دیروز شنبه کرج و دیگر شهرهای استان البرز را سفیدپوش کرد.

به گزارش ایرنا، بارش برف آزادراه تهران - کرج - قزوین، جاده کرج - چالوس و جاده طالقان را نیز سفیدپوش کرد. همچنین تندباد نیز نیمه شب جمعه کرج و سراسر استان البرز را در نوردید و در برخی مناطق باعث شکسته شدن شاخه های درختان شد.

تعطیلی مدارس برخی شهرستان های آذربایجان شرقی و استان اردبیل

روابط عمومی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی هم اعلام کرد، به علت بارش برف و برودت هوا مدارس چند شهرستان استان دیروز شنبه 4 آذرماه تعطیل بود و در تعدادی از شهرستان های استان ازجمله ورزقان و چاراویماق مدارس برخی از پایه ها با یک ساعت تاخیردر ساعت 9 شروع به کار کردند. بارش برف و سردی هوا در برخی مناطق استان اردبیل بعضی مقاطع تحصیلی در این استان را نیز روز گذشته تعطیل کرد.

اداره کل هواشناسی استان اردبیل دمای هوا صبح دیروز(شنبه) اردبیل را 3 درجه زیر صفر اعلام و پیش بینی کرد، این سامانه سرد بارشی تا امروز(یکشنبه) در منطقه حاکم خواهد بود و با خروج این سامانه از بعدازظهر امروز تا آخر هفته شاهد جوی نسبتا پایدار در استان هستیم.

بارش 10سانتیمتر برف در مشگین شهر

اداره کل هواشناسی استان اردبیل نیز از بارش برف در برخی مناطق استان خبر داد و بیشترین آن را مربوط به شهرستان مشگین شهر با 10 سانتیمتر اعلام کرد. گفتنی است نخستین برف پاییزی ارتفاعات کوهستانی شمال دزفول (بخش شهیون) در خوزستان را سفید پوش کرد

امدادرسانی به مسافران گرفتار در برف و کولاک آذربایجان شرقی

نجاتگران جمعیت هلال احمر آذربایجان شرقی با انجام 18 فقره عملیات به بیش از 950 فرد گرفتار در برف و کولاک امدادرسانی کردند.

به گزارش ایسنا، «سعید کنعانی»، مدیر عامل هلال احمر آذربایجان شرقی اظهار داشت: نجاتگران مستقر در پایگاه های امداد جاده ای جمعیت هلال احمر استان علاوه بر کمک به هدایت خودروها و روان سازی عبور و مرور، نسبت به اسکان موقت 43 نفر از در راه ماندگان در پایگاه های هلال احمر اقدام کرده و لوازم گرمایشی در میان اسکان یافتگان توزیع کردند.

8 نفر از مصدومان حوادث جاده ای توسط نجاتگران هلال احمر به نزدیک ترین مراکز درمانی به محل حادثه جهت ادامه درمان انتقال یافتند.