آرشیو یکشنبه ۵ آذر ۱۳۹۶، شماره ۴۹۸۰
ماشین
۷

خودروی روز

تویوتا کمری 2018 پنج ستاره شد

نسل جدید تویوتا کمری 2018 موفق به کسب پنج ستاره ایمنی از ای ان کپ (ANCAP) شده است. به گزارش خبرخودرو، کمری با کسب امتیاز 36/16 از 37 توانسته در هر دو آزمون تصادف از کنار و ستون امتیاز خوبی کسب کند، در حالی که برای آزمون برخورد از جلو نیز امتیاز 15/16از 16 را دریافت کرده است.

مدیرعامل ای ان کپ گفت: ما خرسندیم که می بینیم، تویوتا پس از انتقال تولید بومی کمری به ژاپن، باز هم سطح بالای ایمنی در این خودرو را حفظ کرده است. وی افزود: تجهیز کمری به صورت استاندارد به سیستم ترمز اضطراری خودکار که در سرعت های شهری و بزرگراه کار می کند و همچنین سیستم پشتیبانی لاین اکتیو، دلگرم کننده است. گودوین اظهار کرد: کمری گزینه ای منتخب برای خانواده ها و خریداران ناوگانی است. بنابراین مهم است که سطح بالایی از ایمنی در آن ارائه شود. پنج ستاره ایمنی ای ان کپ به تمام مدل های چهار سیلندر، V6 و هیبریدی کمری اعطا شده است.

رونمایی از خودروی الکتریکی جک

شرکت خودروسازی جک (JAC) بر مبنای خودروی جک جی5 (J5) نسخه ای کاملا الکتریکی رونمایی کرده است که باتوجه به محدوده حرکتی این اتومبیل، آن را جک 330 نامگذاری کرده است.

به گزارش پرشین خودرو، این خودرو از اوایل سال 2018 میلادی به خطوط تولید اضافه شده و به قیمت 70 هزار یوان (حدود 45 میلیون تومان) در اختیار مشتریان چینی قرار می گیرد.

با تایید شرکت خودروسازی جک، گفته می شود، خودروی جک 330 با استفاده از یک موتور الکتریکی بسیار خوب، می تواند 144 اسب بخار قدرت داشته باشد که توانایی رسیدن به سقف سرعت 130 کیلومتر بر ساعتی داشته و می تواند فقط با یک بار شارژ کامل باتری ها، تا حداکثر 330 کیلومتر محدوده حرکتی داشته باشد. علاوه بر این، طراحی ظاهری اتومبیل هم نسبت به خودروی جک جی5 تغییر کرده است، تا ظاهر آن شبیه یک خودروی تمام الکتریکی واقعی شود و آیرودینامیک آن بهبود پیدا کند.