آرشیو سه‌شنبه ۷ آذر ۱۳۹۶، شماره ۳۰۲۱
سیاست
۸

بیانیه «الوفاق» درباره وخامت حال رهبر شیعیان بحرین

خانه شیخ قاسم در محاصره

معاون دبیرکل جمعیت الوفاق بحرین، در پی وخامت حال جسمانی «آیت الله شیخ عیسی قاسم»، رهبر شیعیان این کشور، تاکید کرد: وخامت حال شیخ عیسی قاسم زنگ خطری برای همه است. به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از المنار، «شیخ حسین الدیهی» در این بیانیه آورده است: اطلاعات دقیق حاکی از وخامت اوضاع سلامتی ایشان است به ویژه اینکه ایشان مدت هاست در محاصره و حبس خانگی هستند که این امر اهانت به مردم بحرین به ویژه شیعیان است.

همچنین «شیخ میثم السلمان»، فعال حقوقی بحرین و از مشاوران حقوقی انجمن حقوق بشر بحرین (BFHR)، در مصاحبه با شبکه المیادین گفت: وضعیت سلامت آیت الله عیسی قاسم به نحو خطیری رو به وخامت گذاشته و نیروهای امنیتی (که منزل و منطقه را محاصره کرده اند) با ساعت ها تاخیر و در پی درخواست های مکرر خانواده ایشان با حضور پزشک موافقت کرده اند. این اولین بار پس از محاصره است که با حضور پزشک معالج موافقت می شود و پزشکان اعلام کرده اند وضعیت ایشان درمان فوری و مداوم را می طلبد. در همین حال، جنبش الحق بحرین نیز مسئولیت وخامت حال شیخ عیسی قاسم را متوجه «حمدبن عیسی آل خلیفه»، شاه بحرین، دانست. «ابراهیم العرادی»، از معارضان بحرینی، اظهار کرد: زندگی شیخ عیسی قاسم در خطر است. ایشان نصف وزن خود را از دست داده و به شدت لاغر و دچار خونریزی داخلی شده است. پزشکان اعلام کرده اند درمان او در منزلش امکان پذیر نیست.

هم زمان با انتشار این اخبار، منابع خبری از حضور گسترده نیروهای امنیتی آل خلیفه در اطراف منزل شیخ عیسی قاسم خبر دادند. این شرایط در حالی در حال رقم خوردن است که شیخ علی سلمان قرار بود روز گذشته بار دیگر محاکمه شود؛ اما جلسه محاکمه بدون حضور او آغاز و مقرر شد رسیدگی به پرونده اتهامات شیخ علی سلمان به فردا موکول شود. گفتنی است، قرار است شیخ علی سلمان به اتهام جاسوسی برای قطر محاکمه شود. شیخ علی سلمان سومین سال از محکومیت چهارساله خود را سپری می کند.