آرشیو پنجشنبه ۹ آذر ۱۳۹۶، شماره ۲۱۷۸۱
ورزشی
۹

کلاهی که در فوتبال پس معرکه است!

سرویس ورزشی- اگر به جدول رده بندی مسابقات فوتبال دسته اول باشگاه های ایران (جام آزادگان) نگاهی بیندازید احتمالا اولین چیزی که به چشم شما خواهد خورد، صدر جدول است که هفته هاست در اشغال تیم نفت مسجدسلیمان قرار دارد.

سرمربی این تیم، محمود فکری، بازیکن نام آشنای اسبق تیم استقلال و تیم ملی است که بعد از بازنشستگی چند سالی را در این و آن تیم از جمله استقلال در نقش دستیار و کمک مربی ظاهر شد و حالا دو، سه سالی است که در نقش و قامت سرمربی در دسته اول فوتبال ایران حضور پیدا می کند.

او این روزها با تیم مسجدسلیمانی روزگار خوشی را می گذراند و امیدوار است در صورت ادامه این روند با صعود مجدد تیم نفت به لیگ برتر، هم هواداران این شهر فوتبال خیز خوزستانی را شاد کند و هم یک نمره خیلی مثبت در کارنامه خود ثبت نماید.

چند روز پیش محمود فکری در یک مصاحبه تند و تیز از برخی زشتی ها و پلشتی ها در فوتبال ایران انتقاد کرده بود و صریحا گفته بود «در نساجی هم که بودم، گفتم به من می گویند، فلان بازیکن را بگیر تا داوری به نفع تیمت شود.»(!) او می گوید در این فوتبال کسی سالم کار کند، کلاهش پس معرکه است و کوبیده و بایکوت می شود و...

نظیر این حرف ها را ما بارها و بارها از زبان اهالی و اعضای خانواده فوتبال شنیده ایم، سوال این است که چرا مسئولان فوتبال به این اشکالات و شبهه ها پاسخ روشن نمی دهند و اگر واقعا چنین مسائلی در فوتبال وجود دارد، چرا شجاعانه و با قدرت با آنها برخورد نمی شود؟!

به راستی چه کسانی به مربیان ما خط و ربط می دهند و آنان را تهدید می کنند که اگر فلان بازیکن را نگیری، داوری به ضررت است، این یک جمله کوتاه و کوچک حکایت از این می کند که مربی و بازیکن و داور و همه ارکان این فوتبال در چنگال جریانات مخرب اسیر است...! آیا واقعا این طور است؟ آیا مسئول و مدیری هست که در این باره پاسخ روشن و اطمینان بخشی به مردم بدهد؟!