آرشیو پنجشنبه ۹ آذر ۱۳۹۶، شماره ۴۹۸۳
ایران ورزشی: منهای فوتبال
۱۰

در پاسخ نامه محمدرضا تابش صورت گرفت

تقدیر از کریمی در صحن مجلس

رئیس مجلس در پاسخ نامه رئیس فراکسیون ورزش درباره علیرضا کریمی، دارنده مدال برنز مسابقات کشتی جهان از وزیر ورزش خواست، نسبت به تجلیل از وی اقدام کند.

در بخش هایی از نامه محمدرضا تابش، خطاب به علی لاریجانی آمده است:

به واسطه موج رسانه ای که در جامعه ورزشی و بعد از آن در فضای رسانه ای و مجازی کل کشور در خصوص کشتی گیر عزیز کشورمان جناب آقای علیرضا کریمی به راه افتاد و افکار عمومی را متاثر ساخت، مطلع هستید...... این قهرمان، متاسفانه چند روز پیش به دلیل هم گروهی با ورزشکار رژیم غاصب صهیونیستی، باوجود شایستگی برای کسب مدال جهانی در راستای سیاست های جمهوری اسلامی ایران، بنا به توصیه مربیان، ناگزیر به باخت اجباری شد و همانند رقابت های جهانی جوانان و رقابت های جهانی زیر 23 سال، مجبور شد میدان را به حریف واگذار کند......آیا باید هزینه پایبندی به اعتقادات دینی و سیاسی را این جوان و امثال این جوان بپردازند؛ بدون این که تمهیدات لازم ازسوی مسئولان ذی ربط برای شارژ روحی و پرداخت پاداش مناسب به این ورزشکار اندیشیده شود و او را به ناکجا آباد احاله می دهند. مسئول مهاجرت نخبگان ورزشی کشور و پناه بردن آنها به دامان بیگانگان، چه کسی خواهد بود؟

رئیس فراکسیون ورزش در بخش دیگری از نامه خود، این پیشنهادها را به رئیس مجلس ارائه کرد:

1 تقدیر شایسته و دلجویی در صحن مجلس شورای اسلامی از ورزشکارانی که بعد از سال ها تلاش، به واسطه عدم مبارزه با نمایندگان رژیم صهیونیستی، از عرصه رقابت های جهانی کنار رفته اند، بخصوص آقای علیرضا کریمی.

2 اعطای مدال اخلاق و پهلوانی و فراهم کردن ترتیبات قانونی برای تکلیف به وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون های ورزشی به منظور در نظر گرفتن تقدیر مالی برابر با جایزه نفر اول در مسابقاتی که ورزشکار ایرانی به دلیل مواجهه با نمایندگان رژیم صهیونیستی کناره گیری می کنند.

3 تذکر جدی به مسئولان فدراسیون های ورزشی و وزارت ورزش و جوانان برای تحقق وعده هایشان به ورزشکاران، در این قبیل موارد.

4 مشخص کردن راهبردهایی توسط مراجع مسئول که به رسالت دینی و سیاسی در مواجهه با ورزشکاران رژیم صهیونیستی عمل شود، لیکن پراثرتر و کم هزینه تر باشد.

علی لاریجانی در پاسخ این نامه خطاب به سلطانی فر، وزیر ورزش و جوانان نوشت، پیشنهادهای خوبی ارائه کرده اند. مناسب است با همفکری آقای تابش برای تجلیل از ایشان اقدام لازم صورت گیرد.