آرشیو شنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۶، شماره ۶۶۵۶
حوادث
۱۸

فرصت زندگی به 6 اعدامی

گروه حوادث/ 6 مرد محکوم به اعدام که در 4 پرونده جداگانه به اتهام قتل محکوم به اعدام شده بودند، با تلاش تیم صلح و سازش دادسرای جنایی تهران، سحرگاه چهارشنبه پای چوبه دار از خانواده های قربانیان مهلت گرفتند.

جنایت بخاطر اختلاف مالی/ به گزارش خبرنگار جنایی «ایران»، یکی از محکومانی که در این مراسم به محل اجرای حکم اعدام آورده شده بود مرد 30 ساله ای بود که در جریان درگیری سال 86 محله نظام آباد بر سر مسایل مالی یکی از دوستانش را به قتل رسانده بود. او در یکقدمی مرگ از خانواده مقتول مهلت گرفت.

قتل بر سرکاسکو/ مرد جوانی به نام «سروش» یکی دیگر از محکومانی بود که فرصت دوباره زندگی به او داده شد. او در سال 89 و تنها چند روز پس از معامله پرسود «کاسکوی» یک میلیارد تومانی، زمانی که مقتول قصد فسخ معامله و پس گرفتن پولش را داشت با خریدار جوان درگیر شد و او را با چاقویی به قتل رساند.

سه متهم برای یک قتل/ جنایت دیگری که سال 89 رخ داد مربوط به قتل مرد جوانی داخل یک خرابه بود. عاملان این جنایت که دو مرد ایرانی و یک مرد افغان بودند با مقتول اختلاف قبلی داشتند و به همین دلیل او را به خرابه ای در جنوب تهران کشانده و پس از درگیری، او را با طنابی خفه کرده بودند. با آغاز تحقیقات پلیسی سه متهم دستگیر شده و قضات شعبه 79 دادگاه کیفری هر سه نفر را به قصاص محکوم کردند. با تایید حکم قصاص در دیوان عالی سحرگاه چهارشنبه هرسه پای چوبه دار رفتند اما اولیای دم رضایت دادند.

شلیک به هم خدمتی/ سرباز وظیفه ای که در سال 90، هم خدمتی اش را در پادگان محل خدمتش به قتل رسانده بود ششمین محکومی بود که توانست فرصت بیشتری برای زندگی پیدا کند. او که جواد نام داشت به دلیل این که بارها از سوی مقتول مورد تمسخر قرار گرفته بود کینه او را به دل گرفته و در روز حادثه با او درگیر شده بود. او در این درگیری به سمت مقتول شلیک کرد و او را به قتل رساند. این سرباز وظیفه به قصاص محکوم شد اما در یکقدمی چوبه دار با تلاش واحد صلح و سازش دادسرای امور جنایی تهران به سرپرستی محمد شهریاری سرپرست این دادسرا توانست از اولیای دم مهلت بگیرد.