آرشیو شنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۶، شماره ۳۰۲۴
ورزش
۱۸

برانکو طلسم ذوب آهن را شکست

پرسپولیس قهرمان نیم فصل

پرسپولیس با یک برد پرگل قهرمانی نیم فصل را جشن گرفت. صدرنشین لیگ برتر دیروز میزبان ذوب آهن بود که موفق شد با چهار گل حریف خود را شکست دهد. علی علیپور، کمال کامیابی نیا، گادوین منشا و فرشاد احمدزاده زننده گل های پرسپولیس بودند. برانکو ایوانکوویچ برای اولین بار موفق شد ذوب آهن را شکست دهد، ضمن اینکه نتایج امیر قلعه نویی مقابل پرسپولیس ادامه پیدا کرد. توقف پارس جنوبی و پیکان این فرصت را به پرسپولیس داد تا در فاصله یک هفته مانده به پایان دور رفت قهرمان نیم فصل شود. پرسپولیس یک بازی عقب افتاده هم دارد. پارس جنوبی، تیم دوم جدول، دیروز با نفت تهران صفر- صفر مساوی کرد اما همچنان تیم دوم جدول باقی ماند.

پدیده هم با برد 2 بر صفر در داربی مشهد مقابل سیاه جامگان خود را در جمع مدعیان حفظ کرد. این بازی اولین حضور رضا عنایتی روی نیمکت سیاه جامگان به عنوان سرمربی بود. دیدار نفت آبادان با تراکتورسازی هم با تساوی به پایان رسید. چهار دیدار هفته چهاردهم هم پنجشنبه برگزار شد که فولاد و گسترش فولاد موفق شدند حریفان خود را شکست دهند. گسترش فولاد در تبریز دست به کار بزرگی زد و موفق شد با هت تریک سامان نریمان جهان 3 بر یک سایپا را شکست دهد. دیدار سپاهان- استقلال خوزستان یک-یک شد. این دیدار برای عبدالله ویسی، سرمربی کنونی استقلال خوزستان و سابق سپاهان حیثیتی بود که او با یک گل دیرهنگام سپاهان را ناکام گذاشت. فولاد هم با برتری 2 بر یک مقابل سپیدرود رشت به رده سوم جدول صعود کرد.

استقلال که با برد مقابل گسترش فولاد جان تازه ای گرفته بود در هفته چهاردهم مقابل پیکان متوقف شد. این نتیجه باعث شد تا عنوان ضعیف ترین خط حمله لیگ همچنان در اختیار استقلال باشد. این تیم البته چهار بازی است که گل نخورده است. استقلال با این تک امتیاز برای اولین بار به نیمه بالای جدول صعود کرد و هشتم شد. در صدر جدول پس از پرسپولیس 30امتیازی تیم های پارس جنوبی، فولاد و پیکان دوم، سوم و چهارم اند.