آرشیو یکشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۶، شماره ۴۹۸۵
ایران ورزشی: منهای فوتبال
۱۰

خوشحالی گنج زاده از صدرنشینی در کاراته دنیا

پاریس میزبان کاراته وان 2018

سجاد گنج زاده در آخرین رده بندی کاراته کاهای دنیا در صدر قرار گرفت.

وی که از این بابت خوشحال است، آن را افتخاری برای ورزش و کاراته ایران قلمداد می کند. گنج زاده در باره مسابقات لیگ برتر کاراته گفت: ما لیگ بسیار خوبی داریم. در این لیگ، بازیکنان بزرگی حضور دارند. امسال اسپانسرهای خوبی ورود کرده اند و از لحاظ مالی شرایط به نسبت سال های گذشته بهتر شده است. حضور مدال آوران جهانی و آسیایی در مسابقات لیگ سبب می شود، رقابت تیم ها حساس تر باشد.

گنج زاده در پاسخ این سوال که به نظر او برگزاری لیگ به چه اندازه برای آماده سازی کاراته کاها تاثیر دارد، گفت: در طول مدتی که اردوی تیم ملی نداریم، به مسابقات برون مرزی اعزام نمی شویم و لیگ بهترین فرصت است که بچه های ما در گردونه مسابقات در اوج آمادگی باشند.

دارنده نشان طلای مسابقات جهانی کاراته درباره اولین مرحله لیگ کاراته وان پاریس در سال 2018 گفت: لیگ های کاراته وان در سال 2018 از بهمن آغاز می شود و میزبان اولین مرحله این رقابت ها که بسیار اهمیت دارد، پاریس است. ان شاءالله تیم ملی با تمام قدرت در این مسابقات شرکت کند و بتوانیم مثل همیشه، بهترین مدال ها را کسب کنیم و سربلند از تاتامی لیگ جهانی بیرون بیاییم.

گنج زاده در واکنش به این که به عنوان نفر اول کاراته کای سنگین وزن ایران با کسب بالاترین امتیاز همچنان در صدر رنکینگ جهانی قرار دارد، گفت: خدا را شکر می کنم. با این که در سه مرحله آخر مسابقات لیگ جهانی کاراته وان شرکت نکردم، اما با فاصله بسیار زیادی از حریفانم در جایگاه اول رنکینگ جهانی قرار دارم. نباید حریفانم را دست کم بگیرم. به هر حال، حریفانم نیز تلاش می کنند و این برای من خطرناک است.