آرشیو دوشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۶، شماره ۶۶۵۸
فن آوری
۸
تاپ اپ

ارسال پیامک و تماس تلفنی بی نیاز به اینترنت و آنتن موبایل

ماهرخ چنگیز

فکر کنید در جایی هستید که نه آنتن تلفن همراهتان کار می کند و نه به اینترنت دسترسی دارید. چنین وضعیتی در اتفاقاتی مانند سیل و زلزله (اگر جان سالم به در برده باشید) کاملا قابل احساس است. در بسیاری از بلایای طبیعی باید چند ساعت یا چند روز زمان سپری شود تا شبکه ارتباطی آسیب دیده به حالت قابل قبولی بازگردد. در این شرایط قطعا می خواهید از حال اطرافیان خود باخبر شوید یا به دیگران از وضعیت خود خبر دهید. اما نبود آنتن یا نداشتن اینترنت قطعا این اطلاع رسانی را غیرممکن می کند. اگر خدای ناکرده در این شرایط قرار گرفتید می توانید با نصب اپلیکیشن

Wi-Fi Talkie با دیگران ارتباط داشته باشید. این اپلیکیشن با کمک سیستم وای فای و بلوتوث گوشی امکان برقراری ارتباط افراد با یکدیگر البته نه تا فاصله خیلی دور را فراهم می کند. در واقع این برنامه آفلاین به کاربران کمک می کند تا فاصله 150متری با کاربران دیگر ارتباط صوتی داشته باشند یا برای یکدیگر پیامک ارسال کنند.

این اپلیکیشن با هات اسپات (تبدیل گوشی و تبلت به یک مودم وای فای یا وایرلس) کردن وای فای گوشی کاربران این امکان را برقرار می کند. همچنین می توانید اگر کاربران دیگر هم از این برنامه روی گوشی خود استفاده می کنند از هات اسپات گوشی آنها برای برقراری ارتباط صوتی و متنی استفاده کنید. البته این برنامه تنها برای زمان هایی که اتفاق خطرناک افتاده که آنتن گوشی یا اینترنت قطع شده مفید نیست بلکه در شرایطی که در یک محیط بسته قرار دارید و می خواهید بدون استفاده از اینترنت هم برای دیگران پیام بفرستید بسیار کارساز است. این برنامه به صورت رایگان در اختیار کاربران سیستم عامل اندروید قرار گرفته است. در همین زمینه می توانید از نمونه ایرانی این اپلیکیشن با نام «بی سیم وای- فای» نیز بهره ببرید. با کمک این برنامه می توانید با 2 یا چند تلفن همراه ارتباط برقرار کنید. این برنامه بیشتر می تواند به افرادی که به صورت گروهی دست به دوچرخه سواری می زنند برای برقراری ارتباط مفید باشد. برای داشتن این برنامه اندرویدی باید هزار تومان پرداخت کنید.