آرشیو سه‌شنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۶، شماره ۶۶۵۹
صفحه اول
۱

عبدالملک الحوثی: امروز توطئه علیه امنیت یمن نابود شد

«عبد الملک بدر الدین الحوثی» رهبر جنبش انصار الله (دولت وحدت ملی یمن) عصر دیروز به دنبال کشته شدن «علی عبدالله صالح» رئیس جمهوری سابق این کشور، در سخنانی گفت: توطئه ای ساقط شد که تهدیدی جدی برای امنیت و ثبات یمن بود.

به گزارش ایرنا به نقل از شبکه خبری المیادین، عبد الملک بدر الدین الحوثی در سخنانی گفت: امروز روزی استثنایی، بزرگ و روز نابودی توطئه است. آن را به ملت یمن تبریک می گوییم. وی با بیان این که از موضع مسئولانه و هوشیارانه اعضای شریف و آزاده حزب کنگره مردمی یمن قدردانی می کنیم، گفت: زمانی که صالح و متحدانش در حزب کنگره مردمی، پیشنهاد گشودن صفحه جدید در روابط با کشورهای عضو ائتلاف عربی دادند، بشدت از آنها خواستیم، از موضع خود بازگردند. اما برخی درخواست ما را اشتباه متوجه شدند و آن را از روی ضعف دانستند و در برابر آن موضع بسیار منفی اتخاذ کردند.

الحوثی با تاکید بر این که نبرد شبه نظامیان علی عبدالله صالح، در واقع نبرد سعودی و امارات بود، تصریح کرد: شلیک موشک به ایستگاه هسته ای ابوظبی نیز حامل پیام مهمی برای کشورهای تجاوزگر بود. دشمن تصور می کرد که یمن در لبه پرتگاه قرار دارد اما آنچه روی داد، آن بود که ما عمق خاک کشورهای دشمن را در امارات نشانه گرفتیم.