آرشیو سه‌شنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۶، شماره ۶۶۵۹
صفحه آخر
۲۴
توئیت نامه

نفس نکشید در عوض به چیزهای خوب فکر کنید

یک سری از شخصیت ها هستند که توی توئیتر محبوبند. در نتیجه هر خبری مربوط به آنها اتفاق بیفتد لاجرم در توئیتر دیده می شود، مثلا خبر رونمایی از کتاب احمد زیدآبادی که خیلی ها زمان و مکانش را همرسانی کردند. حالا که بعد از مدت کوتاهی با شمارگان 3 هزار جلد به چاپ دوم رسیده، باز هم کاربران توئیتر این خبر را دست به دست می کنند و از این اتفاق خوشحالند.

یکی دیگر از موضوعاتی که همیشه در توئیتر پیرامون آن بحث می شود، موضوع معلولان و کمبود امکانات شهری برای آنان است. کاربران بسیاری درباره این مشکلات می نویسند. اینکه آنها تقریبا توی خانه محبوس اند و امکان استفاده از وسایل نقلیه شهری و... را ندارند. کاربری نوشته بود شهروند معلولی با ویلچر برای سوار شدن به اتوبوس، مجبور شد از چند نفر کمک بخواهد تا ویلچر را بلند کنند و به داخل اتوبوس ببرند و غم انگیز این بود که بعضی مسافران بابت تاخیری که به خاطر این کار ایجاد شده بود اعتراض می کردند. در همین راستا، شرکت فیروز که مواد بهداشتی تولید می کند و یکی از شرکت هایی است که افراد معلول و ناتوان جسمی، حرکتی را برای کار در شرکت خود استخدام می کند، به همین دلیل کاربرانی در توئیتر با اعلام حمایت از این شرکت دیگران را هم تشویق می کنند که از محصولات این شرکت که کیفیت خوبی هم دارند استفاده کنند.

آلودگی هوا هم که ترجیع بند تمام روزهای آدم ها و به تبع آن شبکه های اجتماعی است. نگرانی از گرفتن بیماری های تنفسی، سرطان و سلامت بچه ها که با این وضع هوا مدام تهدید می شود. این هم از آن موضوعاتی است که هر روز درباره آن توئیت می شود.