آرشیو سه‌شنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۶، شماره ۶۶۵۹
فن آوری
۸

خبر

ورود 3 هزار گوشی آیفون ایکس به کشور

بر اساس آمار گمرک در آبان ماه سال جاری، 2096 دستگاه گوشی تلفن همراه آیفون ایکس به ایران وارد شده است. به گزارش ایسنا، اطلاعات این تعداد گوشی تلفن همراه آیفون ایکس با جزئیات کامل در سامانه جامع گمرکی و پنجره واحد تجارت فرامرزی وارد و شناسه بین المللی یا اصطلاحا IMEI آنها در سامانه های گمرک ثبت شده است. ارزش این تعداد گوشی بر اساس اطلاعات ثبت شده در سامانه جامع گمرکی در مجموع به میزان دو میلیون و 290 هزار دلار می رسد. مجموع واردات گوشی های تلفن همراه آیفون ایکس در سال جاری صرفا 2096 دستگاه است که در آبان ماه وارد ایران شده و همچنان ادامه دارد.

اپراتور اول و قدردانی از برندگان جایزه مصطفی(ص)

با حمایت ویژه اپراتور اول، مراسم قدردانی از برگزیدگان جایزه مصطفی(ص) برگزار شد. به گزارش «ایران»، برندگان جایزه مصطفی(ص)، معتبرترین جایزه علمی جهان اسلام، روز یکشنبه 12 آذرماه با حضور وحید صدوقی مدیرعامل همراه اول، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری و... در تالار وحدت مورد قدردانی قرار گرفتند. همراه اول در راستای مسئولیت اجتماعی خود و با رویکرد حمایت از علم و نوآوری، به صورت ویژه از این جایزه حمایت کرده است.

«پروفسور محمد امین شکراللهی» و «پروفسور سامی ارول گلنبه» برندگان دومین دوره جایزه مصطفی(ص) بودند که جایزه 500 هزار دلاری خود را دریافت کردند.

گفتنی است هدف از برگزاری این جایزه، معرفی وقدردانی شایسته از برترین های علم و فناوری درجهان اسلام، ترویج وتشویق به علم آموزی و پژوهش در جوامع اسلامی است.