آرشیو سه‌شنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۶، شماره ۶۶۵۹
فن آوری
۸
از نوع دیگر

24 کشور جدید در انتظار توئیتر لایت

شبکه اجتماعی توئیتر به منظور فراگیر شدن بهره مندی کاربران در کشورهایی با سرعت پایین اینترنت، قصد دارد نسخه توئیتر لایت را در 24 کشور دیگر نیز معرفی و راه اندازی کند.

به گزارش خبرگزاری ها، شبکه های اجتماعی بسیاری نظیر فیس بوک و اسکایپ در طول سال های گذشته اقدام به ایجاد نسخه ای مخصوص کاربران در کشورهایی با سرعت اینترنت پایین کردند و چند ماه پیش نیز توئیتر با راه اندازی آزمایشی توئیتر لایت در فیلیپین، به جمع این شبکه های اجتماعی پیوست. حالا با گذشت چند ماه از نخستین مراحل آزمایشی نسخه توئیتر لایت، این شبکه اجتماعی تصمیم گرفته است که با گسترش تعداد کشورهای تحت پوشش نسخه توئیتر لایت، به کاربران بیشتری در جهان خدمات امکان بهره مندی از شبکه های اجتماعی را ارائه دهد.

هم اکنون این شبکه اجتماعی محبوب و پرطرفدار فهرستی از 24 کشور جدید در جهان منتشر کرده است که قصد دارد نسخه لایت خود را در آنها عرضه و ارائه کند.بنگلادش، بولیوی، برزیل، شیلی، کلمبیا، کاستاریکا، اکوادور، مصر، السالوادور، قزاقستان، ونزوئلا، تونس، تایلند، تانزانیا، آفریقای جنوبی، صربستان، پرو، پاناما، نپال، نیجریه، مالزی، مکزیک و الجزیره از جمله کشورهایی هستند که بزودی نسخه توئیتر لایت برای کاربران آنها راه اندازی خواهد شد.

توئیتر لایت کمترین حجم و سرعت اینترنت را دارد و حجم دانلود و نصب این اپلیکیشن نیز تنها 3 گیگابایت است، بنابراین کاربران برای نصب آن نیز نیازی به حافظه داخلی زیادی در گوشی همراه خود نخواهند داشت. توئیتر در زمان اجرای آزمایشی نسخه لایت خود همواره به دنبال توسعه آن در کشورهای بیشتری بود و تمرکز آن نیز روی کشورهایی بود که دارای سرعت اینترنت پایینی بوده و کاربران به سختی با جهان پیرامون خود ارتباط برقرار می کردند. پس از اجرای موفقیت آمیز نسخه لایت در کشور فیلیپین، توئیتر لایت در سپتامبر سال جاری میلادی به صورت یک اپلیکیشن اندرویدی در فروشگاه آنلاین پلی استور گوگل قابل دسترسی برای کاربران فیلیپینی قرار گرفت.