آرشیو شنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۶، شماره ۴۲۱۰
استان ها
۱۸

از گوشه و کنار

انجمن ایرانی جرم شناسی شهرستان قدس آغاز به کار کرد

سیدرضا جمشیدی دنیای اقتصاد - غرب استان تهران: درهمایشی که با حضور دادستان عمومی و انقلاب، اعضای شورای شهر، مدیران، صاحبنظران و کارشناسان حقوق و جزا و وکلای شهرستان قدس و جمعی از افراد برجسته حقوق و استادان دانشکده حقوق دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد، انجمن جرم شناسی در شهر قدس به طور رسمی شروع به فعالیت کرد. در این همایش دادستان شهرقدس با محوریت سیمای جنایی شهرقدس گزارش هایی از آمار جرائم در این شهر ارائه کرد و با اشاره به نوع جرایم و تعداد آنها و مهم ترین جرم ها در این شهرستان،تعداد پرونده های ورودی را مورد ارزیابی قرار داد و گفت: سرقت های کوچک جزو بیشترین جرائم این شهرستان است. کاویانی تعداد ورودی پرونده هایی که روزانه مورد بررسی قرار می گیرد را مشکلات دادستانی شهر قدس دانست و گفت: برای کاهش رشد پرونده ها طرح هایی در حوزه پیشگیری ارائه شده که در حال اجرای آنها هستیم.

برگزاری چهارمین همایش روز حسابدار

گروه بنگاه ها: فدراسیون بین المللی حسابداران (IFAC) سال 2007 میلادی در سی امین سالگرد تاسیس خود، 2 تا 8 دسامبر را به عنوان هفته حسابدار تعیین و به اعضا پیشنهاد کرد تا این مناسبت را در قالب روز و هفته حسابدار گرامی بدارند. پس از آن در جلسه ای با شرکت راهبران جامعه حسابرسان رسمی و انجمن حسابداران خبره، مقرر شد 11 تا 17آذر، هفته حسابدار و روز 15آذر هر سال به عنوان روز حسابدار در ایران نامیده شود. رضا صنعتی زاده، رئیس هیات مدیره انجمن مدیران مالی اصفهان افزود: باهدف ارج نهادن به مقام حسابدار و تحقق شعار اندیشه، نوآوری و تحول، از سال 93 همایش سالانه ای با عنوان روز حسابدار در اصفهان برگزار می شود. صنعتی زاده گفت: این همایش روز 21آذر در سالن اجتماعات سیتی سنتر با حضور استادان حسابداری ایران، برگزیدگان حسابرسی استان، مقامات دولتی، صاحبان صنایع و دانشجویان و علاقه مندان به این مبحث برگزار خواهد شد.

پیوند شبکیه مصنوعی در شیراز

محمد صداقت - دنیای اقتصاد – شیراز: برای نخستین بار در خاورمیانه طی انجام نخستین جراحی کاشت آرگوس، دو زن نابینا در استان فارس بینا شدند. دو زن شیرازی که سال ها بینایی خود را از دست داده بودند طی عمل قرنیه از سوی پروفسور محسن فروردین سرپرست تیم جراحی، در بیمارستان پارس و خلیلی شیراز، بینایی خود را به دست آوردند. این جراحی با روش پیوند کاشت شبکیه مصنوعی انجام شد.