آرشیو شنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۶، شماره ۴۹۸۸
صفحه اول
۱

احمد مدلل: همکاری با آمریکا دیگر بی معناست

یکی از رهبران جنبش جهاد اسلامی فلسطین هم در گفت و گو با جام جم ازسازمان آزادی بخش فلسطین خواست تا روابط خود با رژیم صهیونیستی را قطع کند. مدلل در این خصوص گفت: سازمان آزادیبخش فلسطین باید هر چه سریع تر به رسمیت شناختن اسرائیل را پس بگیرد و توافقنامه اسلو را پایان یافته اعلام کند.

مدلل افزود: همچنین باید پروژه سازش و همکاری های امنیتی با اشغالگران به طور فوری متوقف شود و برای این منظور فلسطین باید با قدرت و اراده عمل کند تا توطئه های آمریکایی برای از میان برداشتن مساله فلسطین را خنثی کند.

وی با درخواست از فلسطینیان برای شدت دادن به اعتراضاتشان گفت: ما خواهان تشدید انتفاضه قدس و وحدت تمام گروه های فلسطینی هستیم. ما می خواهیم مقاومت در همه اشکالش در سرزمین های اشغالی و بخصوص کرانه باختری تشدید شود. این رهبر فلسطینی در ادامه با درخواست از کشورهای عربی و اسلامی برای قطع روابطشان با آمریکا، افزود: بعد از این دشمنی آمریکا با مسلمانان، دیگر همکاری با آمریکا معنایی ندارد. آمریکایی که از تروریسم اسرائیل علیه ملت و امت اسلامی حمایت می کند و قدس را پایتخت آن می داند، نمی تواند دوست اعراب باشد.

احمد مدلل ادامه داد: ما از دنیای اسلام و اتحادیه عرب می خواهیم تا طرح صلح عربی را پس بگیرند و روابط آشکار یا پنهان خود با رژیم صهیونیستی را قطع کنند.